Reprezentanții Festivalului IntenCity au transmis bilanțul cifrelor după cele trei zile de distracție de la Craiova. Astfel, aceștia spun că din marketing, vânzarea de bilete, sponsorizări și vânzarea de mâncare și băuturi, au strâns suma de 6.387.000 lei. Bugetul total investit fiind de 15.567.000 lei, 9.180.000 lei însemnând suma dată de Primăria Craiova.
„Cu un buget total de 15.567.000 lei, proiectul cultural Festivalul IntenCity a oferit spectacole memorabile pe parcursul celor trei zile de desfășurare, în perioada 28-30 iunie 2024, pe cele două scene amenajate pe Stadionul Ion Oblemenco și la Sala Polivalentă din Craiova.
Din bugetul total, suma de 9.180.000 lei reprezintă subvenția Primăriei Municipiului Craiova în sprijinul proiectului cultural, iar Opera Română Craiova, prin acțiunile de marketing și promovare, a atras suma de 6.387.000 lei. În cadrul veniturilor atrase, biletele și abonamentele vândute au generat 1.870.000 lei (sumă rămasă după plata obligațiilor către stat), sponsorizările au adus 4.259.000 lei, iar sectorul de food & beverage a contribuit cu 258.000 lei”, au transmis într-un comunicat de presă reprezentanții IntenCity Craiova.
Opera Română Craiova a vândut abonamente și bilete de o zi în sumă de 1.870.000 lei, iar numărul de participanți la festival în cele trei zile a fost de 79.269.
„La cea de-a treia ediție, veniturile atrase au constituit 41,03% din bugetul total al evenimentului, probabil cel mai mare procent de venituri atrase înregistrat de un proiect cultural al unei instituții publice din România. Ponderea veniturilor atrase în bugetul total al festivalului pentru primele două ediții a fost 10,62% (2022), respectiv 24,54% (2023), la ediția de anul acesta înregistrându-se o creștere de aproximativ patru ori comparativ cu ediția inaugurală. Referitor la modalitățile de acces în arealul festivalului, Opera Română Craiova a vândut abonamente și bilete de o zi în sumă de 1.870.000 lei (sumă rămasă după plata obligațiilor către stat).
Pe lângă biletele achiziționate, conform obligațiilor asumate de organizator față de partenerii și sponsorii festivalului, au fost oferite bilete cu valoare 0, care au fost folosite de sponsorii și partenerii evenimentului, precum și de influenceri și instituțiile mass-media partenere, în cadrul campaniilor de promovare a festivalului, care au inclus concursuri cu premii, desfășurate pe canalele de comunicare ale acestora. De asemenea, numărul total de participanți a fost completat de acreditările obligatorii acordate instituțiilor și entităților implicate în buna desfășurare a festivalului și asigurarea siguranței participanților (organizator, forțele de ordine publică, salubritate, serviciul privat de pompieri, serviciul privat de ambulanță, serviciul privat de pază, scenotehnică, personal tehnic de mentenanță, echipele de activări ale sponsorilor și partenerilor, vendori, voluntari, acreditările acordate reprezentanților mass-media și fotografilor). Numărul de participanți la festival a fost de 79.269”, se mai arată în comunicatul emis de cei de la IntenCity Craiova Festival.
Opera Română Craiova împreună cu organizatorii au mulțumit tuturor celor implicați în evenimentul care a avut loc în zilele de 28-30 iunie și promite anul viitor o ediție și mai plină de surprize pentru festivalieri.