Autobuzele vechi care aparţin Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova nu vor fi scoase din uz.
Deşi Primăria Craiova a adus în luna noiembrie 17 autobuze noi cumpărate de la firma poloneză Solaris, autobuzele care datează de mai bine de 25 ani nu vor ieşi din circuit.
Directorul RAT Craiova a precizat că nu se pot lipsi de „bătrânele” autobuze, deoarece cele 132 maşini funcţionabile din parcul auto, nu ar acoperi toate traseele. Autobuzele Solaris au fost introduse pe rutele E1 tur şi E1 retur, însă călătorii sunt nemulţumiţi de alegerea făcută.
Autobuze noi, dar să fie pentru toţi
Arată foarte bine aceste autobuze, dar din câte am observat, s-au pus tot pe E1, unde arătau destul de bine şi cele dinainte, dar am văzut prin oraş, autobuze 2b, 24, 25, care sunt dinainte de revoluţie fabricate. Aici trebuia să le bage, să mai scoată din rablele acestea.
Cristian Drăghici, de 43 ani
Marcel Tănăsescu, director RAT, a venit cu lămuriri. El a confirmat că există câteva maşini care nu au un aspect prezentabil, dar că momentan, chiar şi aşa, sunt indispensabile.
Toate cele 17 autobuze Solaris au fost distribuite pe traseul E1 tur şi E1 retur. Am ales aceste două trasee pentru că sunt cele mai lungi din municipiul Craiova şi fiind noi, sunt autobuze la care se învârte toată ziua roata la ele, le exploatăm din plin. Şi pe 24, 25 au fost distribuite maşini care au un confort normal, autobuzele care au fost înainte să vină Solaris au fost redistribuite şi am încercat ca pe toate traseele să aducem autobuze care se prezintă mai bine. Ştim că avem un anumit număr de autobuze care nu arată cel mai bine cu putinţă având în vedere vechimea lor, am încercat să completăm cu câte două, trei, ca să oferim un confort călătorilor. Cele mai vechi sunt din anii 90. În perioada următoare nu avem în plan să le scoatem din uz, încercăm să derulăm un transport, transport de persoane înseamnă să respectăm nişte trasee, să respectăm o frecvenţă, să oferim un transport public confortabil. În momentul de faţă nu ne permitem să renunţăm la acele autobuze. Sunt de acord că unul, două autobuze nu arată în cel mai fericit mod.
Marcel Tănăsescu
Cele 17 autobuze noi sunt primele din lotul de 50 pe care Primăria Craiova le achiziţionează printr-un contract de peste 10 milioane euro încheiat cu firma poloneză Solaris, bani care provin de la bugetul local.
Acestea dispun de aer condiţionat, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi şi sistem de informare. Lia Olguţa Vasilescu, anunţa atunci când au fost aduse autobuzele în Bănie, că ia în calcul şi varianta achiziţionării unor autobuze pe fonduri europene.
Ce-i drept municipalitatea mai putea aştepta până la deschiderea următorului exerciţiu financiar al Uniunii Europene. A preferat însă să dea bani pe autobuze poloneze.
«Cu trenul pe asfalt»
Craiovenii care folosesc mijloacele de transport în comun sunt consternaţi că unele autobuze se mai „târăsc” încă pe străzile din Bănie.
Arată deplorabil unele autobuze, eu mă mir cum încă mai funcţionează. După părerea mea, nu cred că mai au viaţă lungă. Aşteptam odată autobuzul şi dintr-o dată, îl văd venind şi aud că fluieră, nu înţelegeam ce se întâmplă. Când am văzut, era autobuzul, care şuiera aşa. Am zis că suntem cu trenul pe asfalt. ªi culmea, mai şi tremura.
Alexandru, 24 ani







