Mariana Ioniță, Secretar General al Ministerului Transporturilor, se află în centrul unei controverse legate de veniturile sale cumulate din fonduri publice. Pe lângă salariul de 13.000 de lei net pe lună de la minister, aceasta primește alți 4.000 de euro lunar pentru a „supraveghea” Podul de la Calafat-Vidin, funcție pe care o ocupă din 2007.
Mariana Ioniță încasează astfel de la bugetul de stat o sumă considerabilă, cumulând un venit net lunar de 20.000 de lei pentru activitatea de la podul de la Calafat și 13.000 de lei de la Ministerul Transporturilor, scrie rtv.net.

Ea a fost numită în consiliul de supraveghere al Podului de la Calafat în 2007. La momentul respectiv, membrii consiliului primeau 2.500 de euro pe lună, însă acest venit a fost permanent indexat cu rata inflației, ajungând astăzi la 4.000 de euro lunar pentru fiecare din cele două persoane numite de Ministerul Transporturilor pentru conducerea activității podului.
În ciuda sumelor uriașe, fișa postului pentru membrii consiliului de supraveghere al podului este secretă, iar publicul nu știe cu ce se ocupă coordonatorii și nici pentru ce primesc aceste salarii de la stat. Nici CV-urile coordonatorilor de activitate nu sunt puse în transparență.
Un parcurs marcat de funcții de conducere
Mariana Ioniță și-a construit întreaga carieră lucrând la stat, studiind la Universitatea Tehnică de Construcții București, Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole.
Conform datelor disponibile, deși CV-ul său nu mai poate fi găsit astăzi pe internet, ea a deținut funcții precum „Referent debutant, referent specialitate, inspector specialitate – Direcția Generală Construcții de Locuințe – Ministerul Lucrărilor Publice și Dezvoltării Teritoriale” între 1992 și 2001. În 2002 a ajuns la Ministerul Transporturilor, devenind imediat director general – Direcția Generală Construcții de Locuințe – Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului.
De atunci, ea a ocupat exclusiv funcții de director la Ministerul Transporturilor, de la director strategie la Compania Națională CF CFR SA la director general la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Cariera
Parcursul său a fost marcat de câteva schimbări notabile de funcție. După ce a încasat peste 2.000 de euro pe lună ca membră a consiliului de supraveghere al podului de la Calafat, secretara din Ministerul Transporturilor a plecat la Bruxelles, unde s-a creat pentru aceasta un post special în 2019, pe perioada în care România deținea președinția Consiliului Uniunii Europene.
La finalul anului 2019, Ioniță s-a întors la postul de conducere de la Podul de la Calafat, fiind numită apoi în 2020 director general al CNAIR de către premierul de la acea vreme, Ludovic Orban.
La CNAIR a stat puțin peste un an. În timpul guvernului Cîțu, ea a fost demisă de ministrul interimar al Transporturilor, când acesta a aflat că transmitea informații fostului ministru USR Cătălin Drulă despre Autostrada Moldovei (A7), în loc să le transmită ministrului în funcție.
După demiterea din fruntea CNAIR, ea s-a întors la Ministerul Transporturilor ca directoare de transport feroviar, iar în 2021 a fost numită Secretar General al Ministerului Transporturilor, post reînnoit o dată la 6 luni, prin ordin de ministru.
Probleme cu ANI
În 2024, Mariana Ioniță a devenit membru în Consiliul de Administrație al CNIR și l-a pus pe funcție pe actualul director general, Gabriel Budescu, pentru un mandat de 4 ani, dar a fost găsită în incompatibilitate de Agenția Națională de Integritate (ANI) și a fost forțată de fostul ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu să-și dea demisia, anul acesta.
În ciuda acestor probleme, în august 2025, secretara generală a Ministerul Transporturilor a fost demisă din consiliul de conducere al podului de la Calafat, prin ordin de ministru, însă funcția i s-a dat înapoi după doar o săptămână.







