Craioveanul Ilie Pană, fondatorul Laboratorului de Șosete și al Fabricii de Detergenți, a venit în Bănie și a împărtășit secretul succesului
Ilie Pană, originar din Craiova, fondator al Laboratorului de Șosete și al Fabricii de Detergenți, a dezvăluit perspectivele și experiența sa în gestionarea celor două afaceri, subliniind etapele parcuse în călătoria sa antreprenorială. Ilie a adoptat strategia promovării prin social media, eliminând intermediarii și facilitând livrarea directă a produselor sale din fabrică, dacă este vorba de detergent, sau laborator, dacă este vorba de șosete, la domiciliul clientului.
Este de părere că cel mai eficient mod de a vinde, indiferent dacă este vorba despre produse sau servicii, este prin intermediul conținutului video creat de antreprenor. În plus, planurile sale nu se opresc la cele două proiecte de succes. Ilie Pană se pregătește să lanseze un nou startup, concentrându-se pe tehnologie, iar această decizie este susținută de experiența acumulată până în prezent.
După ce și-a terminat discursul pe scenă, unde toată lumea l-a ascultat cu sufletul la gură, l-am luat la întrebări. Pentru că se bazează foarte mult pe rețelele de socializare pentru promovarea produselor, am fost curioși ce a face dacă mâine acestea n-ar mai exista și ce strategie ar aborda.
„O altă strategie. Este foarte important ca oamenii să știe de tine, dacă esti antreprenor. Tehnica cea mai ușoară este rețeaua de socializare. Dacă n-ar mai fi rețelele de socializare oamenii, pentru că așa suntem noi oamenii, am simți nevoia să ne îndreptăm atenția spre altceva. În istorie ne-am îndreptat atenția spre TV, înainte de TV spre radio. Și tot așa. Aș vedea unde se îndreaptă atenția oamenilor și mi-aș redirecționa comunicarea spre zona aceea. De exemplu, TikTok este o chestiune nouă. Nu exista până acum ceva timp. Atenția s-a mutat spre TikTok”, ne-a spus extrem de vesel, Ilie Pană.
Gândurile antreprenorului nu se opresc aici. Ne-a mărturisit că pentru el dorința de extindere este permanentă în mintea sa: „E foarte important să te extinzi mereu, ca organizație cel puțin. Orice organizație care stagnează, cade la un moment dat. Deci e ca un fel de mers pe bicicletă, trebuie să pedalezi continuu, ca să nu cazi. Eu din firea mea sunt expansionist. Ne dorim mereu să creștem neîncetat. Eu nu o să mă opresc niciodată”.
Ilie Pană a fost crescut în Craiova, a studiat la Colegiul Național „Carol I” și ne-a povestit cu multă admirație ce rol a jucat Bănia în educația lui și în succesul de astăzi.
„M-a ajutat, în primul rând, prin prisma familiei mele. Tatăl meu era antreprenor. El a creat benzinăriile CONSUL. A murit când aveam 14 ani. A rămas pentru mine mentorul principal, până am descoperit eu că e bine să ai și alți mentori. Școala m-a ajutat. Am studiat la Colegiul Național „Carol I”. Mă simțeam mereu un elev mediocru. Bine, eram în cea mai bună clasă din liceu. Câteodată e bine să nu fii cel mai deștep dintr-un grup, alteori e bine. M-a motivat foarte tare. Atunci când m-am dus la facultate în București, la ASE, mă simțeam în top, și nu e bine. Adică, nivelul a scăzut acolo foarte mult față de Craiova”, ne-a povestit acesta.