Ghidurile pentru axa prioritară 4.1, „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, au fost lansate recent de către Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional. Primăria Craiova avea mai multe proiecte cu care dorea să aplice pe această axă, însă ele trebuie corelate cu proiectele de infrastructură rutieră și cu cele de sistematizare a circulației.
„Ghidurile au fost lansate în consultare publică în urmă cu o săptămână, urmează să stea în consultare 30 de zile, ca apoi să vină varianta finală. Față de discuțiile inițiale și drafturile care au circulat, au intervenit modificări, în sensul în care proiectele trebuie să fie unele complexe. Ce înseamnă asta? Pe lângă partea de achiziție de material rulant, este obligatoriu să aibă și parte de infrastructură și parte de sistematizare a circulației”, a explicat Sorin Manda, administratorul public al Craiovei.
„Primăria Craiova este pregătită să depună proiecte în acest sens”
Acesta a menționat că proiectele pe care municipalitatea le avea deja pregătite pentru infrastructură vor fi corelate cu cele pentru achiziția de autobuze, respectiv tramvaie.
„Primăria Craiova este pregătită să depună proiecte în acest sens, numai că proiectele despre care se vorbea și cele pe care le-ați văzut ca fiind pe anexa de la bugetul de investiții, studiile de fezabilitate, vor trebui corelate cu noile cereri, cu noile condiții pe care le impune ghidul pe obiectivul 4.1”, a mai precizat Manda.
Obiectivul 4.1, „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, face parte din Axa prioritară 4, „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a Programului Operațional Regional 2014-2020.
Reamintim că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Craiovei a fost aprobat încă de la data de 14 decembrie 2015. În ceea ce privește fondurile pe care municipalitatea dorește să le acceseze pe acest obiectiv, printre acestea se numără cele pentru achiziția de autobuze electrice, de tramvaie, dar și pentru modernizarea depoului RAT și pentru un tronson de cale de rulare a tramvaiului care a rămas nereabilitat. Rămâne de văzut ce alte proiecte va mai pregăti municipalitatea pentru obiectivul 4.1.