Craiova – Campania ,,Colecta de rechizite”, desfaşurată de World Vision Romania – Biroul Zonal Dolj în luna octombrie şi în primele două săptămâni din noiembrie a ajuns la final. Cu sprijinul oamenilor binevoitori şi suportul partenerilor, care s-au alăturat campaniei s-au strâns 8.270 de rechizite – caiete, blocuri de desen, creioane, penare, pixuri, carioci, ghiozdane, acuarele şi pensule – care vor ajunge în perioada imediat următoare la cei 2.469 de copii – preşcolari şi şcolari, din proiectele pe care fundaţia le desfăşoară în judeţul Dolj.
Adeseori, copiii de la sat se confruntă cu lipsuri acute cum ar fi: lipsa unei alimentaţii sănătoase, a unei vestimentaţii adecvate vârstei sau anotimpului, a încălţămintei. În acest context, posiblitatea lor de a-şi cumpăra rechizite şi materiale educaţionale este redusă, dacă nu chiar imposibilă. Conform studiului “Bunăstarea Copilului din Mediul Rural, 2014”, realizat de fundaţia World Vision Romania pe un eşantion de 2.774 gospodării, lipsa resurselor materiale reprezintă 45% din motivele invocate de părinţi pentru abandonul şcolar.
Tatăl munceşte cu ziua sau atunci când găseşte de lucru merge la oraş şi munceşte în construcţii. Din banii câştigaţi întâi luam alimente, iar acum, că începe iarna, copiilor le trebuie haine şi încălţăminte. Rareori mai rămân bani şi pentru altceva. Uneori copiii scriu la mai multe materii pe acelaşi caiet.
Mărturiseşte Maria, mama Petruţei, clasa a IV a
Prin distribuirea celor 8.270 de rechizite World Vision Romania – Biroul Zonal Dolj doreşte să ofere copiilor de la sat încrederea necesară pentru a merge la şcoală şi a învăţa cât mai bine.
World Vision Romania – Biroul Zonal Dolj nu ar fi ajuns la un rezultat atât de frumos dacă nu ar fi avut alături parteneri de nădejde:
Rezultatul campaniei a fost îmbucurător pentru noi, s-a observat încă o dată mobilizarea craiovenilor şi solidaritatea lor faţă de copiii defavorizaţi din mediul rural doljean. Campania a răsunat şi datorită celor 18 parteneri, instituţii publice, dar şi companii private, care ne-au fost constant alături în misiunea noastră de a oferi un viitor mai bun copiilor. Dorim să le mulţumim, atât lor, cât şi mass-mediei locale pentru sprijinul acordat.
Cristina Vienescu, specialist marketing şi fundraising World Vision Romania – Biroul Zonal Dolj
Pe toată perioada campaniei, au fost amplasate urne de colectare în puncte de interes din Craiova: Teatrul Naţional “Marin Sorescu”, Casa de Cultură “Traian Demetrescu”, Teatrul pentru Copii şi Tineret “Colibri”, Radio România Oltenia-Craiova, Skoobooks, Libraria “Elena Farago”, Greenwich School of English şi Centrul DAGMAR D.V..
De asemenea, în cadrul campaniei, au fost parteneri care au realizat colecta internă, cu sprijinul angajaţilor sau al profesorilor şi elevilor: Hella Romania, Coca Cola Hellenic, Colegiul Naţional ,,Fraţii Buzeşti”, Craiova, Şcoala Gimnazială ,,Mircea Eliade”, Craiova, Şcoala Gimnazială ,,Alexandru Macedonski”, Craiova, Şcoala nr. 29 – ,,Nicolae Romanescu”, Craiova, Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Ţiţeica”, Craiova, Şcoala Gimnazială ,,Sf. Gheorghe”, Craiova, Liceul de Artă “Marin Sorescu”, Craiova, Grădiniţa 21 “Tudor Vladimirescu”, Craiova.
Iniţiativele, precum ,,Colecta de rechizite”, sunt derulate de World Vision Romania prin birourile sale zonale cu scopul de a oferi copiilor şanse de dezvoltare şi educare. Ele fac parte din proiecte complexe centrate pe bunăstarea copilului, în care sunt incluşi copiii, alături de familiile şi comunităţile din care fac parte.