Directorul RAT Craiova, Radu Preda, şi-a anunţat ieri demisia, în locul său fiind propus actualul director tehnic, Marcel Tănăsescu. De astăzi, Preda va coordona campania electorală a PSD Craiova, privind alegerile prezidenţiale.
Radu Preda a explicat ieri ce l-a determinat să renunţe la şefia Regiei Autonome de Transport Craiova.
Începând de astăzi (ieri – n.r.) demisia mea este efectivă. O să ajungă în jumătate de oră la primărie şi la primarul municipiului Craiova, pentru validare. Am decis acest lucru pentru că am primit provocarea şi sarcina de a coordona campania municipală a PSD privind alegerile prezidenţiale pe tot ce înseamnă municipiul Craiova. Ca şi sarcină de partid avem câştigarea locului I în România, o misiune care nu este uşoară în competiţia aceasta de toamnă.
A explicat Radu Preda, în cadrul unei conferinţe de presă
A găsit şi un slogan pentru campania electorală
Radu Preda va reveni în politică, locul în care îi place mai mult decât în politică şi a găsit chiar un slogan pentru alegerea lui Victor Ponta: „pentru copilul meu este foarte important ca Victor Ponta să ajungă preşedinte”.
În perioada următoare mă voi ocupa doar de campania electorală a PSD. Probabil în viitor o să facem şi altceva pentru că o campanie se termină repede şi apoi ai nevoie de activitate. Munca politică este separată de munca administrativă. Vrem ca Victor Ponta să ia de la Craiova şi de la Dolj un număr de voturi atât de mare, încât să-i asigure fotoliul de preşedinte fără nici un fel de problemă. Miza politică şi viitorul nostru în următorii zece ani se joacă în această acţiune electorală care are loc, pentru mine şi pentru copilul meu este foarte important ca Victor Ponta să ajungă preşedinte şi nu este o glumă, asta cred eu. În Craiova, PSD are 173 de organizaţii locale, care trec prin adunări generale, trebuie să te duci, să stai de vorbă cu cei aproape şase mii de membri pe care îi avem şi îmi va ocupa tot timpul. Este prima campanie electorală pe care o coordonez eu şi sper să fiu cel mai bun. Am încredere în colegi, în capacitatea mea, ştiu pe ce mă bazez şi ştiu că oamenii sunt alături de noi. În momentul de faţă primează partea politică, următoarele alegeri care să implice o candidatură individuală sunt peste doi ani, rămâne de văzut ce se întâmplă până atunci.
A declarat Radu Preda
A demisionat ca să nu fie “în conflict”
Fostul director al RAT Craiova a arătat motivele care l-au determinat să nu păstreze şi această funcţie în timpul campaniei electorale. De asemenea, Radu Preda a dezvăluit care va fi propunerea sa pentru locul rămas vacant.
Dacă aş fi rămas şi în administraţie, cele două activităţi ale mele intrau în conflict. Cunosc bine situaţia de la muncă şi am considerat că este necesar ca aici să rămână o echipă şi nişte oameni care să îşi continue treaba şi să se ocupe doar de problema RAT Craiova. Într-o consultare pe care am avut-o cu doamna primar, vă pot anunţa şi numele care pleacă drept propunere la Consiliul Local pentru a fi validat în funcţia de director general al RAT Craiova. Este vorba despre directorul tehnic al RAT Craiova, Marcel Tănăsescu. Conducerea RAT Craiova va fi asigurată de oameni din interior, pur şi simplu vor fi promovări pe larg. Nu se va schimba nimic din strategia şi echipa care a condus RAT-ul. În afară de Radu Preda, de la RAT Craiova nu pleacă nimeni.
A mai precizat Preda
Radu Preda a prezentat şi bilanţul pe acest an până la finalul lunii iunie, al Regiei, arătând că lasă RAT-ul pe plus.
În perioada ianuarie – iunie, RAT Craiova a realizat un profit de 444.594 lei. Din analiza economică rezultă că la data de 30 iunie 2014, RAT Craiova a realizat cheltuieli în sumă de 18.112.000 lei şi a avut venituri de 18.562.000 lei. Creanţele înregistrate la această dată sunt în sumă de 615 mii de lei şi vor fi încasate la termenele scadente, ponderea cea mai mare având-o Ford România şi Avioane Craiova. Datoriile regiei către furnizorii de combustibil, de materiale şi piese de schimb sunt în sumă de 6.950 de mii de lei. Cea mai mare datorie este la furnizorul de combustibil, în valoare de cinci milioane de lei, pentru care s-a făcut o eşalonare şi s-au eliberat bilete la ordin. Pentru a scăpa de impasul actual, regia a făcut demersuri pentru un credit în sumă de 1.200.000 de lei la BRD Craiova. Creditul nu este aprobat, este în curs de negociere. În urmă cu patru luni de zile avem decizie definitivă şi irevocabilă în privinţa litigiului pe care l-am avut cu ANAF-ul, cu acea datorie de la TVA din urmă cu patru, cinci ani. Avem o decizie care obligă RAT Craiova să plătească o sumă de 19 milioane de lei către bugetul de stat. Sumă pe care o vom face după reeşalonare cu administraţia fiscală. Cred că vom ajunge la un compromis şi probabil, în cinci de zile, RAT Craiova va onora aceste datorii legate de trecutul deloc frumos. Din 2013, de când am preluat RAT Craiova, am venit după şase ani de pierdere. La finalul lui 2013 a fost primul în care s-a înregistrat un profit, de 800 de mii de lei. După cum arată cifrele din acest an, în decembrie vom fi tot la aceeaşi marjă ca anul trecut. Din păcate, sumele pe care le datorăm unor entităţi fiscale sunt mult mai mari. Într-un an şi jumătate, cât am manageriat RAT Craiova, am pus bazele unei echipe solide, am restructurat această regie şi am adus-o într-un punct în care nu am mai pierdut bani. Din punct de vedere al activităţii fiscale, pentru a putea plăti aceste datorii, rămâne de văzut ce se întâmplă în viitor, pentru că sumele sunt foarte, foarte mari, undeva la şapte milioane de euro.
A mai punctat Radu Preda
În aprilie 2015 se va da în folosinţă linia de tramvai
Ex-directorul RAT Craiova a prezentat o parte a lucrurilor bune realizate.
Situaţia este stabilă, dar critică. Să nu se creadă că lucrurile merg extraordinar de bine. Partea pozitivă este că există un contract semnat între Primăria Craiova şi firma poloneză Solaris în privinţa achiziţiei a 50 de autobuze. Acesta a fost un deziderat pe care eu împreună cu administraţia locală l-am făcut în urmă cu un an şi două luni. În următoarele două luni va veni prima tranşă de 17 autobuze, urmând ca ulterior să vină şi diferenţa de 33. Mai sunt trei tramvaie aproape de finalizare. Unul este la autocolant, două sunt aproape de finisaje, şi până la darea în folosinţă a noii linii de tramvaie, care probabil se va întâmpla în luna aprilie a anului viitor, vor apărea noile tramvaie pe care le-aţi văzut în precedentele întâlniri. Mi-aş fi dorit ca astăzi noile autobuze, pentru care m-am agitat atât de mult, să fie pe trasee şi să producă beneficii. Nu s-a întâmplat acest lucru până acum, puteam să mimez munca o perioadă, dar am considerat că este mai bine aşa. Colegii mei preiau o situaţie stabilă, nu uşoară, situaţia este grea, dar se poate merge înainte cu brio.
A mai spus Preda
Preda nu se va mai întoarce la RAT
În final, acesta exclus varianta să revină la RAT sau la RAADPFL, instituţii pe care le-a condus în ultimii ani.
Drumul lui Radu Preda la RAT Craiova se închide aici, dar voi rămâne alături de colegi şi îi voi sprijini dacă vor avea nevoie. La RAT Craiova sigur nu mă voi mai întoarce. Misiunea mea aici s-a închis. Am venit cu o treabă, mi-am făcut-o, lipsa sau prezenţa mea nu poate să aducă nici un fel de beneficiu. Misiunea mea a fost să revitalizez RAT Craiova şi să o trec de pe pierdere pe plus. După campanie voi reveni în administraţie sau în altă parte. Nu voi reveni nici la RAADPFL. Unde am trecut nu vreau să mă mai întorc. Poate o să ajung în mediul privat, chiar astăzi am primit două oferte de angajare.
A conchis Radu Preda