Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei, a anunțat că, începând de marți, aplicația prin care craiovenii pot plăti și rezerva un loc de parcare a devenit funcțională.

Primarul Craiovei: Avem locuri de parcare mai multe și taxe mai mici
În prima fază, au fost introduse în aplicație 6.760 de locuri de parcare marcate. Zonele vizate pentru început sunt:
- În zona 1 Mai și Stadion;
- Zona Sfântul Dumitru;
- În zona Centrală;
- Calea București (parțial) și Lăpuș Argeș.
Interesul a fost major încă din primele ore: din totalul locurilor disponibile, s-au depus deja solicitări pentru 1.684 de locuri.

Strategia municipalității: Extindere treptată și taxe mici
Primarul a explicat că implementarea se va face progresiv pentru a corecta eventualele erori tehnice. Totodată, edilul a respins criticile privind nivelul taxelor, comparând situația din Bănie cu alte mari orașe din România.
”Știu că retorica este că primăria vrea mai mulți bani și că nu sunt suficiente locuri de parcare, dar dacă veți compara cu marile orașe veți vedea că, de fapt, avem taxe mai mici și locuri de parcare mai multe. În ultimii ani au fost create parcări nu doar în cvartale de blocuri, oriunde am găsit spațiu, dar și parcări mari, cum sunt în zona Energetic, ANL- Potelu- Parc, creșa ANL, parc Pedagogic etc, urmând să mai amenajăm și altele”, a declarat Lia Olguta Vasilescu.

Comparație tarife anuale parcări rezidențiale:
| Oraș | Tarif estimat |
| Craiova | Cel mai mic tarif |
| Oradea | 410 lei/an |
| Cluj-Napoca | 420 lei/an |
| Constanța | 500 lei/an |
| Timișoara | până la 642 lei/an |
| București | 376 – 754 lei/an |
| Iași | 140 – 198 lei/lună |
Primarul Craiovei: Cele 10 direcții ale noului regulament de parcare
Implementarea completă a noului regulament se va întinde pe o perioadă de 3 ani și vizează schimbări structurale:
- Eliminarea taxei de 110 lei: După închirierea tuturor locurilor, taxa generală va dispărea.
- Parteneriate cu privații: Proprietarii de terenuri sunt încurajați să facă parcări în loc de blocuri.
- Fără dube în fața blocului: Firmele vor fi obligate să își țină flotele în curți proprii.
- Stop evitării taxelor: Mașinile înmatriculate în localități limitrofe pentru evitarea taxei nu vor mai avea prioritate. Vor dispărea, de asemenea, toate mașinile abandonate.
- Trotuare pentru pietoni: Blocarea accesului auto pe trotuarele marilor bulevarde.
- Reguli pentru curți: Proprietarii de case vor fi încurajați să parcheze în interiorul curții. Conform PUG, construcția nu poate ocupa mai mult de 40 la sută din curte. Restul trebuie să fie cu destinația de spațiu verde și parcare.
- Achiziții de terenuri: Primăria va continua să cumpere terenuri pentru noi spații de parcare.
- Investiții publice: Construirea unei parcări supraetajate la Piața Centrală din buget local.
- Standarde noi în imobiliare: Apartamentele noi vor fi vândute obligatoriu cu loc de parcare inclus.
- Monitorizare digitală: Cetățenii care închiriază locuri de parcare le vor putea evidenția că le aparțin, printr-o plăcuță care va fi achiziționată de la Eco Urbis sau de oriunde doresc. În cazul în care locul de parcare va fi ocupat de cineva care nu are acest drept, Politia locală îi va ridica mașina.
Mai mult, mașinile Poliției locale vor fi dotate cu cu aparate care vor citi toate numerele mașinilor staționate.
”Ceea ce facem noi nu este o inovație! Acest lucru se întâmplă în toate orașele mari din întreaga lume și din România”, a conchis Lia Olguța Vasilescu.
Citește și: Atribuirea locurilor de parcare din Craiova, demarată








