Târgul de Crăciun Craiova: milioane de euro aduse orașului

Jurnalul Olteniei
Târg de Crăciun Craiova
#image_title

Târgul de Crăciun din Craiova nu aduce doar lumină și atmosferă de poveste, ci și un adevărat suflu economic. În fiecare an, industria HoReCa prosperă datorită milioanelor de euro cheltuiți de vizitatori, transformând evenimentul într-un motor real de dezvoltare pentru oraș.

Târgul de Crăciun din Craiova, declarat cel mai mare din Europa în 2024, este mai mult decât un eveniment festiv. Potrivit primarului Lia Olguța Vasilescu, industria HoReCa „trăiește practic din ceea ce câștigă în această perioadă”. Hotelurile și restaurantele sunt pline timp de o lună și jumătate, iar încasările totale se ridică la câteva milioane de euro.

„S-a spus de multe ori despre Untold că ajută Clujul, dar acela durează doar patru zile. La Craiova, Târgul ține mai bine de o lună și jumătate, iar impactul economic este uriaș”, a explicat edilul, pentru Agerpres.

În ultimii ani, a luat amploare și fenomenul închirierii locuințelor de către craioveni în perioada târgului. Prețurile cresc considerabil, uneori ajungând la 1.000 de lei pe noapte pentru apartamente aflate la distanță mare de centrul orașului.

Târg tematic și tehnologii spectaculoase


Ediția din 2025 se va desfășura în mai multe piețe, având ca temă principală „Spărgătorul de nuci”. Atmosfera va fi completată de decorațiuni spectaculoase, păpuși și balerine în mărime naturală, dar și tehnologii noi, precum instalații controlate prin inteligență artificială. Momentul apariției lui Moș Crăciun va fi însoțit de o ninsoare „înghețată în aer” cu ajutorul stroboscoapelor.

- Advertisement -

Impact turistic și dezvoltare accelerată


Numărul vizitatorilor crește de la an la an: peste 2 milioane în 2024, mai mulți decât turiștii din Mamaia în sezonul estival. Mulți provin din Bulgaria, Serbia și chiar Marea Britanie, atrași de promovarea intensă în marile orașe europene.

Creșterea interesului a atras investiții hoteliere importante: la Balș s-a construit un hotel dedicat evenimentului, iar un Hilton se află în fază avansată de finalizare. „Faptul că branduri internaționale vin la Craiova arată că piața turistică locală are potențial real de creștere”, a subliniat primarul.

Târgul se va deschide oficial pe 14 noiembrie, mai devreme decât în anii anteriori, pentru a participa în competiția „European Best Destination”.

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol