Situația autorizațiilor sanitare și ISU în școlile din Olt înainte de noul an școlar

Ionut Jifcu
Inspectorul şcolar general al ISJ Olt, Adrian Bărbulete (centru)

Inspectorul Școlar General al județului Olt, Ion Adrian Bărbulete, a prezentat marţi, în cadrul Colegiului Prefectural, situația unităților de învățământ în ceea ce privește obținerea autorizațiilor ISU și a celor sanitare de funcționare, în contextul pregătirilor pentru anul școlar 2025-2026. Datele arată că, deși s-au făcut progrese, un număr important de clădiri școlare continuă să funcționeze fără toate documentele necesare.

În prezent, în județul Olt există 343 de clădiri aflate în administrarea unităților de învățământ cu personalitate juridică. Dintre acestea, 220 dispun de autorizație de securitate la incendiu, iar 123 funcționează fără acest aviz.

„Din cele 343 de clădiri, 123 clădiri funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, iar 220 de clădiri dețin autorizație de securitate la incendiu”, a declarat inspectorul școlar general.

Situația indică faptul că mai bine de o treime dintre școli nu îndeplinesc încă cerințele de securitate la incendiu impuse de legislație.

Autorizațiile sanitare, un procentaj ridicat dar nu complet

- Advertisement -

În ceea ce privește autorizațiile sanitare de funcționare, procentul unităților școlare autorizate este de 81,31%. Din cele 471 de corpuri de clădiri ale unităților de învățământ preuniversitar de stat din județ, 383 dețin autorizații sanitare, în timp ce 88 încă nu au reușit să le obțină.

„Pentru anul școlar 2025-2026 aproximativ 81,31% din unitățile școlare au obținut autorizație sanitară de funcționare”, a precizat Ion Adrian Bărbulete.

Motivele pentru care anumite clădiri nu pot primi autorizația sanitară de funcționare sunt diverse și reflectă atât probleme de infrastructură, cât și lipsuri cronice. Printre acestea se numără lipsa surselor proprii de apă potabilă, lipsa apei curente sau calitatea necorespunzătoare a apei. De asemenea, multe clădiri au componente deteriorate, cum ar fi fațadele, tavanele sau acoperișurile, iar mobilierul școlar este în multe cazuri degradat sau neadaptat vârstei elevilor.

Iluminatul insuficient, grupurile sanitare deteriorate sau insuficiente, lipsa sistemului de canalizare ori existența unuia defectuos, precum și lipsa platformelor pentru colectarea deșeurilor reprezintă alte cauze importante. Nu în ultimul rând, unele unități nu au garduri de împrejmuire complete, iar lucrările de reabilitare nu au fost finalizate.

author avatar
Ionut Jifcu
Are peste 16 ani de experienţă în presă, perioadă în care a acoperit cele mai diverse domenii, de la eveniment la politică, şi în care a văzut tot ce se putea vedea. A bifat colaborări cu Mediafax sau Realitatea PLUS, iar de curând experimentează ce înseamnă realizarea de emisiuni TV. Ne promite, însă, că prima sa dragoste - presa scrisă - n-o va lăsa niciodată
Distribuie acest articol