Reorganizare cu impact în Târgu Jiu: Primăria nu va mai vinde suveniruri, iar ghizii ar putea deveni privați

Florentina Olaru

Viceprimarul municipiului Târgu Jiu,Adrian Tudor, anunță o reorganizare majoră a sistemului de promovare turistică al orașului. În centrul noii viziuni se află ideea de eficiență și parteneriat public-privat, prin înființarea unui Organism de Management al Destinației (OMD), după modelul aplicat în Germania și Franța.

„Modelul care ne arată că pot funcționa lucrurile este modelul Germaniei, Franței, unde nu trebuie să mai existe centre de turism care să funcționeze în aparatul primăriei. Ele trebuie să existe ca OMD-uri”, a explicat viceprimarul.

Potrivit acestuia, noua structură va implica hotelierii și reprezentanții Horeca în luarea deciziilor strategice pentru promovarea orașului, iar finanțarea va proveni din taxe turistice, cum ar fi taxa hotelieră sau taxa de digitare.

Actualul Centru de Promovare Turistică, aflat în subordinea primăriei, nu va fi desființat, dar va fi reorganizat și va funcționa în continuare sub coordonarea Consiliului Local, prin intermediul Centrului Brâncuși.

„Vreau ca hotelierii să fie implicați, să facă parte din acest OMD care se creează și să își spună punctul de vedere. Cred că în anumite locuri va presupune și reduceri de personal”, a precizat Adrian Tudor.

Viceprimarul critică actualul sistem birocratic, considerând că este ineficient și rigid. Un exemplu este situația ghizilor angajați la stat.

„Un angajat care nu face nimic, pe acela e cel mai greu să îl dai afară. Legislația e făcută în așa manieră încât avem proceduri pentru proceduri, iar cine suferă e comunitatea”, a subliniat viceprimarul.

Ca soluție, propune externalizarea anumitor servicii de promovare:
„În momentul în care îl externalizezi și îl dai unei echipe profesioniste din mediul privat,cu care negociezi pe niște valori, atunci va deveni foarte eficient „, e de părere viceprimarul din Târgu Jiu.

Adrian Tudor consideră că administrația publică nu ar trebui să concureze sectorul privat, nici măcar în domeniul comerțului cu suveniruri.

„Primăria nu trebuie să mai vândă magneți de frigider, de exemplu. Avem un magazin de suveniruri care arată foarte bine, dar trebuie să intervină privatul. Fără să ne dăm seama, creăm anumite monopoluri din dorința de a face și nu dăm șansă privatului să se extindă.”, a explicat Tudor.

Potrivit viceprimarului, reorganizarea va continua în următoarele luni, cu discuții și consultări alături de operatorii locali din turism și reprezentanții sectorului privat. Scopul final este de a transforma Târgu Jiu într-o destinație turistică modernă.

author avatar
Florentina Olaru
Jurnalist
Distribuie acest articol