Tren încărcat cu benzină, deraiat. Trafic feroviar oprit

Jurnalul Olteniei
Foto: Facebook/ CFR Călători

Update/ Traficul feroviar rămâne blocat

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, traficul feroviar este în continuare restricționat pe distanța Roșiori – Măldăeni, din cauza deraierii, la intrarea în stația CF Măldăeni a locomotivei și a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă (GFR).

La ora 13:48, cu ajutorul unei locomotive Diesel, aparținând operatorului privat de transport feroviar (GFR) implicat în accident, au fost retrase din stația CF Măldăeni (spre stația CF Roșiori Nord), toate cele 33 de vagoane nederaiate din compunerea trenului.

Pentru operațiunea de transvazare, operatorul privat de transport feroviar GFR va folosi două vagoane cisternă și echipamente necesare. Menționăm faptul că, această operațiune (transvazare) se poate realiza numai după ce ISU va permite accesul.

De asemenea, după ce ISU va permite accesul, personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa cu o macara de 125 tone, pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, retragerea acestora din gabarit și eliberarea acestuia.

- Advertisement -

Este important de precizat faptul că, deraierea locomotivei și a primelor două vagoane din compunerea trenului privat de marfă (GFR) s-a produs pe firul I, iar pe firul II este gabarit asigurat, însă reluarea circulației feroviare pe firul II este condiționată de măsurile de protecție adoptate de ISU.

Pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Craiova asigură în continuare, pentru trenurile care tranzitează zona, transbordare cu mijloace auto pe distanța Caracal – Roșiori Nord.

Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.

CFR SA asigură publicul călător că, imediat după ce ISU va permite accesul, personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa în zona afectată de accidentul feroviar, pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, astfel încât circulația feroviară să poată fi reluată în condiții normale și de siguranță.” – CFR

Locomotiva și primele două vagoane ale unui tren încărcat cu benzină, care circula pe relația Ploiești Est-Ișalnița au deraiat la Măldăeni.

Dintr-unul dintre vagoane s-a scurs combustibil, iar traficul feroviar a fost oprit în zonă. Călătorii sunt transbordați cu mijloace auto pe distanța Caracal – Roșiori Nord.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, începând cu ora 01:40, traficul feroviar pe distanța Roșiori – Măldăeni este oprit temporar din cauza deraierii, la intrarea în stația CF Măldăeni a locomotivei și a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă. Trenul aparține operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) și circula pe distanța Ploiești Est – Ișalnița. La fața locului s-au deplasat echipajele ISU, reprezentanții AGIFER și cei ai SRCF Craiova, precum și echipele de intervenție. Deoarece unul din vagoanele deraiate din compunerea trenului de marfă prezintă scurgeri de conținut, ISU nu permite intervenția personalului feroviar pentru ridicarea acestuia, fiind necesară sosirea utilajului (aparținând operatorului economic) de transvazare, în vederea golirii conținutului vagonului.Pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Craiova va asigura pentru trenurile care tranzitează zona, transbordare cu mijloace auto pe distanța Caracal – Roșiori Nord. Facem precizarea că personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorului privat de marfă în procesul de repunere pe șină a locomotivei și vagoanelor deraiate.” -CFR

Accidentul feroviar va fi investigat de o comisie AGIFER.

„CFR SA asigură publicul călător că personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, de îndată ce ISU va permite accesul pentru realizarea intervenției, astfel încât circulația feroviară să poată fi reluată în condiții normale în zona afectată de accidentul feroviar.”- CFR

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol