România este cea mai stresantă țară pentru condus din lume, ocupând locul 1 conform unui studiu realizat, la nivel global, de Compare The Market, experți în asigurări auto.
Clasamentul este realizat pe baza unor factori cheie legați de trafic și siguranță rutieră, oferind o imagine clară asupra provocărilor semnificative cu care se confruntă șoferii din România, scrie libertatea.ro
Potrivit studiului, România are o combinație de factori care contribuie la un scor de 50,96 din 100, clasându-se peste alte țări europene cu provocări similare.
Țara noastră iese în evidență prin: congestia rutieră ridicată de 55%, cea mai mare din studiu, calitatea scăzută a drumurilor (scor 3), semnalând o infrastructură deficitară, dar și rata ridicată a fatalităților (9,6 la 100.000), indicând riscuri semnificative pentru șoferi și pasageri.
Totodată, România se remarcă și prin numărul limitat de stații de încărcare pentru mașini electrice (1.972), care încetinește tranziția către o mobilitate mai ecologică.
În comparație, Italia, care ocupă locul 5, înregistrează un scor total de 46,71, având o congestie rutieră medie de 29%, o rată a fatalităților de 5 la 100.000 de locuitori și un cost mediu al parcării de 22,77 RON pentru două ore.
În timp ce traficul este aglomerat, calitatea drumurilor din Italia este mai ridicată (4,4) decât în România.
Totuși, un volum ridicat de căutări pentru „condus stresant” (15.810) indică o experiență rutieră dificilă și pentru șoferii italieni.
Bulgaria, vecina României, se află pe locul 6 și are un scor total de 44,87 și se confruntă, de asemenea, cu o congestie rutieră mare (38%) și cu drumuri de calitate scăzută (3,4), similar României. Cu o rată a fatalităților de 8,4 și un cost al parcării de 11,1 RON, situația din Bulgaria subliniază provocările rutiere din Europa de Est.
Totuși, Bulgaria are mai multe stații de încărcare pentru vehicule electrice (334) față de România, ceea ce facilitează tranziția către mobilitatea sustenabilă.
Polonia (locul 14) obține un scor de 40,45, cu o congestie de trafic de 39,4%, o calitate a drumurilor de 4,3 și o rată a fatalităților de 6,5 la 100.000 de locuitori. Costul parcării este mai scăzut decât în România (8,88 RON), iar Polonia dispune de 3.053 stații de încărcare pentru mașini electrice, semnificativ mai multe decât România.
Deși condițiile sunt mai bune decât în România, scorul ridicat arată că șoferii polonezi încă se confruntă cu provocări.