Cetățeni revoltați de faptul că au fost păcăliți, au spart mai multe ambalaje de sticlă în fața unor chioșcuri din cartierul Ostroveni.
Mulți se plâng că pe linia telefonică a Protecției Consumatorilor nu pot vorbi decât cu roboți și nu sunt luați în seamă. Câțiva au depus petiții online la OPC, deși fapta ce o reclamă este mai degrabă de competența poliției și procuraturii.
Imediat după introducerea sitsemului de returnare garanție au fost unii cetățeni care au încercat să obțină garanția unor ambalaje prin fraudă.
În toate țările s-a întâmplat acest lucru la început, pentru că nicio țară nu primește ambalaje fabricate în alte țări pe care să dea garanție. Nici ambalajele produselor exportate de noi nu pot fi acceptate de automatele pentru ambalaje străine și nici cele ale Retur Ro nu accepta ambalaje importante.
Unii au încercat și au printat etichete false cu logoul SGR. Le-au lipit pe aceste ambalaje și au încercat să păcălească fie automatele fie unii vânzători din magazinele care recuperează manual ambalajele PET sau doză.
Acum însă este vorba de un furt la nivel mare.
O cantitate imensă de sticle și doze de bere și suc de import este la vânzare în magazinele (probabil din toată țara) cu etichete, având logoul SGR printate și lipite direct de importator pe ambalaj sau distribuitor.
Comercianți susțin că au fost nevoiți să plătească garanția pe ele, deși știu că ea nu poate fi recuperată de clienți și o opresc clienților la vânzarea produselor.
Dacă întrebi, ți se spune în față. Te uiți mirat pentru că nu-ți vine să crezi când în calitate de client, patronii de mici magazine sau angajați ai unor magazine mai mari îți recunosc că-ți vor opri garanție 50 de bani pentru fiecare ambalaj, deși ambalajul nu este returnabil și nu-ți vei lua garanția pe el. Deci este un furt calificat, o escrocherie în masă. Suma aceea a fost trecută pe niște facturi dacă toți acești comercianți nu mint. Distribuitorii produselor sau importatorii au gestionat lipirea unor etichete false, printate, care nu sunt recunoscute de SGR!