Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat sâmbătă seara că traficul feroviar a fost redeschis și pe firul II între stațiile Leu și Malu Mare, după 11 zile de la deraierea de la Leu. Iniţial, tronsonul feroviar a fost complet blocat, firul I fiind deschis circulaţiei în 19 ianuarie. Sâmbătă, a fost redat circulaţiei şi firul II de cale ferată.
„Au fost finalizate lucrările de reparaţii la suprastructura căii pe firul II, între staţiile Leu şi Malu Mare, inclusiv pe liniile 1 şi 2 din staţia Leu, iar circulaţia feroviară se desfăşoară, începând cu ora 18:45, în condiţii normale de trafic, cu tracţiune electrică. Reamintim faptul că, firul I a fost redeschis circulaţiei în data de 19 ianuarie, odată cu finalizarea amplelor intervenţii desfăşurate de personalul de specialitate al SRCF Craiova, după deraierea din data de 16 ianuarie, a 9 vagoane şi răsturnarea altor 2, din compunerea unui tren privat de marfă”, au anunţat, oficialii CFR.
Potrivit acestora, pentru restabilirea traficului în condiţii normale şi pe firul II, au fost executate lucrări de refacere a suprastructurii căii care au constat în montarea şinei, a traverselor şi aparatelor de cale, precum şi înlocuirea stâlpului LC, pentru repunerea sub tensiune a firului de contact, şi aducerea liniei în parametrii normali.
Evenimentul feroviar produs la data de 16 ianuarie 2024 este investigat de către o comisie de specialitate AGIFER, autoritatea care va stabili cauzele producerii deraierii.
La data de 16 ianuarie 2024, în jurul ore 01:30, la intrarea în stația CF Leu, nouă vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat, iar alte două s-au răsturnat. Ca urmare a deraierii a fost afectată linia pe ambele fire de circulație (300 m), au fost avariate trei aparate de cale și a fost rupt un stâlp al liniei de contact. Trenul care aparținea operatorului privat de marfă Global Rail Solutions avea în compunere 35 de vagoane încărcate cu cereale și circula în relația Salonta – Roșiori Nord.