MApN organizează, în data de 26 septembrie, Media Day în unități militare din garnizoanele Constanța, București, Buzău și Caracal în care se susțin probele sportive, în cadrul campaniei de recrutare și selecție a soldaților/gradaților profesioniști (SGP) derulată direct de către unitățile militare ale Armatei României.
Începută în luna mai prin centrele militare zonale, județene și de sector, campania de recrutare și selecție pentru încadrarea posturilor vacante de soldați/gradați profesioniști pentru anul 2023 a fost extinsă, începând cu 1 septembrie, prin etapa de promovare, recrutare și selecție derulată direct de către unitățile militare. Activitățile de recrutare și selecție în acest format se desfășoară până la finalul lunii septembrie.
Potrivit MApN, extinderea campaniei are la bază programul-pilot efectuat pe acest subiect la Brigada 282 Blindată, în 2022, prin care s-a constatat că mesajele de angajare transmise de unitățile militare la nivel local au o probabilitate mai mare de a fi recepționate de comunitățile locale decât cele transmise prin canale centrale de comunicare.
”În perioada 2021-2023, evoluția încadrării cu SGP prezintă o curbă descendentă, diminuarea nivelului de încadrare fiind de aprox. 13%. Pentru a ridica numărul de intrări a SGP în structura de forțe, în acest an, Statul Major al Apărării derulează două serii de instruire și una dintre cele mai ample campanii de angajare (prin care s-au scos la concurs, în total, 4.159 de posturi pentru anul 2023)”, precizează MApN, printr-un comunicat.