Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, scrie Club Feroviar.
Sursele au precizat că este vorba de peste 20 de locomotive de acest tip care sunt operate de CFR Călători.
„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană – n.red.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, citate de ClubFeroviar.
Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43, produsă acum 40 de ani în fosta Iugoslavie.
O firmă reparatoare de locomotive din Craiova susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive din acest tip, lucrările de modernizare incluzând „Sistemul de reglare continuă a tensiunii pe motoarele de tracțiune utilizând punți semicomandate în montaj economic cu parametrii energetici ridicați prin care se elimină comutatorul de tip graduator”. Avantajul ar fi „reducerea costurilor de întreţinere şi creşterea duratei de viaţă prin eliminarea graduatorului”, după cum afirmă firma ce a făcut lucrările în Craiova.
O locomotivă clasa 43 a fost implicată și în accidentul de la Bârsești, în 2016, când doi mecanici au murit, după ce două locomotive CFR Marfă s-au ciocnit.
Sursele mai spun că directorul general Traian Preoteasa, căruia mulți i-au cerut demisia, și-a luat două săptămâni de concediu.