Lucrări de minim 10 milioane lei pe lună, la Centura de Sud a Craiovei. Asta și-a asumat constructorul că va face, de îndată ce vremea o va permite. Lucrările demarate anul trecut au bătut pasul pe loc. Constructorul a primit deja certificat negativ și riscă rezilierea contractului. I se mai acordă însă o șansă. Asta și pentru a nu se pierde finanțarea pe proiect.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat cu italienii de la Rizzani în ianuarie anul trecut, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în mai. Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este de 15 luni. Cum constructorul a bătut pasul pe loc, pare irealizabil. Văzând lipsa de mobilizare, reprezentanții CNAIR au emis certificate negative. Confruntat cu posibilitatea rezilierii contractului, constructorul a promis că de îndată ce vremea o va permite, va fi mobilizare pe șantier și se vor face lucrări de minim 10 milioane lei lunar, după cum au precizat, pentru „Jurnalul Olteniei”, reprezentanții DRDP Craiova. Aceștia au menționat că vor monitoriza îndeaproape daca italienii își vor respecta promisiunea.
Centura de Sud a Craiovei ar urma să facă legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea totală a proiectului este de 196.963.191,84 lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 141.094.389,28 lei, 15% contribuția proprie 24.899.009,88 lei, restul de 30.969.792,68 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.