De-a lungul timpului, una dintre cele mai mari nemulțumiri ale pacienților care ajungeau la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) din Craiova era mâncarea primită în unitatea medicală.
Oamenii se plângeau de toate aspectele care nu erau în regulă, precum faptul că hrana era prea rece, nu avea gust sau era prea puțină, ori, mai grav, nu era potrivită regimului dietetic pe care ar fi trebuit să îl urmeze.
În plus, firma de catering care livrează hrana pentru pacienții unității medicale a și fost amendată pentru nereguli legate de igienă și depozitarea alimentelor.
Sesizări a făcut chiar conducerea spitalului, după ce a primit plângeri de la pacienți și mamele copiilor internați.
Problemele legate de acest aspect ar urma să fie evitate prin înființarea departamentului de dietetică în cadrul spitalului.
„În ultimii ani, am avut tot felul de probleme cu hrana. La începutul anului au fost niște controale ale Direcției de Sănătate Veterinară și a Protecției Consumatorului la sediul firmei pentru anumite neconformități și atunci am considerat necesar ca spitalul să aibă un compartiment de dietetică.
Acesta va fi format din asistenți de dietetică care vor verifica atât cantitativ, cât și calitativ hrana bolnavilor.
La momentul actual, odată cu majorarea normei de hrană nu mai este permis să fie mâncarea proastă. Ea trebuie să fie o mâncare în funcție de regimul alimentar al fiecărui pacient.
Spitalul trebuie să aibă această posibilitate, de a verifica hrana care intră, cât și conform contractului cu firma de hrană, ei se pot deplasa împreună cu directorul de îngrijiri, cu directorul medical și cu serviciul epidemiologic, la sediul firmei, pentru a verifica modul de preparare. Hrana bolnavului nu este o joacă.
Din acest motiv s-a optat în 2019 pentru caserola vidată. Fiecare bolnav trebuie să vadă ce mănâncă”, a precizat managerul SCJU Craiova, Eugen Georgescu, pentru Jurnalul Olteniei.
Potrivit acestuia, în urma măsurilor luate problemele s-au mai diminuat și nu au mai existat plângeri din partea pacienților: „În ultimul timp, nu am mai avut reclamații și am reacționat de fiecare dată când am primit sesizări”.