Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 milioane de lei, printre neregulile descoperite aflându-se produse expirate, mizerie şi insecte.
”Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să >! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Echipele de control au oprit temporar 24 de unităţi, până la remedierea deficienţelor, au decis închiderea pe o perioadă de până la şase luni pentru patru magazine şi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru o unitate, scrie ziare.com
Comisarii ANPC au constatat mai multe abateri:
- comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită;
- comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte;
- comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă);
- neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat;
- comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
- comercializarea unor ouă neigienizate.
- De asemenea, echipele de control au mai descoperit comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea „produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse; existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere; folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română).
- utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr;
- comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate;
- comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate;
- nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere);
- folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavument deteriorat;
- existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare;
- utilizarea unor cântare care înregistrau erori.
Foto: Facebook/Horia Constantinescu