ANPC a controlat luni operatorii economici care dețin benzinăriile Lukoil și Gazprom, precum și lanțul de magazine Berezka.
Comisarii autorității au constatat, potrivit comunicatului, nereguli și, în toate cele 8 regiuni ale țării, au fost aplicate, până la această oră, 104 amenzi contravenționale în valoare totală de 1,4 milioane lei, cărora li s-au adăugat următoarele măsuri complementare:
- Oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare totală de 58.000 lei
- Oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare totală de 128.000 lei
- Oprirea temporară a prestării serviciului, pentru un număr de 35 puncte de lucru
- Propunerea pentru încetarea practicilor comerciale incorecte
- Propunere de închidere a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 5 unități
Ce au depistat echipele de control
- comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale
- deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilității minimale sau la prețul unitar
- congelatoare de gheață si de înghețată cu aglomerări de gheață vizibile, rezultate din întreruperea lanțului frig, cu urme de produse scurse și congelate
- vitrine frig neigienizate și murdare, pline de praf, mizerie și insecte moarte
- pompe de carburant cu urme vizibile de combustibil scurs atât în zona de insula, cât și pe pavimentul din zona de alimentare
- bare de protecție dislocate din pavement, cu șuruburile scoase parțial
- nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare indicat de producător
- butelii expuse la comercializare ruginite la bază, cu vopseaua scorojită
- nerespectarea condițiilor tehnice pentru desfacerea produselor
- utilizarea unor spații de depozitare insalubre, cu mobilier degradat și pardoseli neigienizate
- comercializarea unor produse electronice fără certificate de garanție
- lipsa prețurilor unor produse alimentare
- lipsa mențiunilor ”provenit din produs congelat”
- practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin (exemplu ”preț special” etc.)
- practici comerciale înșelătoare – neconcordanța prețului de la raft cu cel de la casa de marcat
- practici comerciale înșelătoare – nerespectarea regimului legal al promoțiilor.
”Situația cumplită pe care o traversează omenirea, la acest moment, ne face pe toți să punem umărul la orice formă de stabilizare a păcii. În puținele zile trecute de la declanșarea conflictului din țara vecină, am elaborat un plan, în vederea desfășurării unor acțiuni de control la operatorii economici care au o cât de mică legătură cu ceea ce trăim acum. Începând de astăzi, evaluăm activitatea Gazprom, Lukoil și a magazinelor ce comercializeaza produse importate din Rusia. Vom încheia acțiunea când fiecare punct de lucru va fi așezat în ordine și va fi sanctionat acolo unde situația o cere! Deja am constatat că avem de dus și noi un război cu abaterile de la normele legale și de bun simț!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Foto: ANPC