DX Craiova-Pitești: se circulă peste podurile de la Brebeni și Oltișoru

Jurnalul Olteniei

Lucrările la Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești se apropie cu pași repezi de final, fiind permisă circulația pe mai multe artere din zonă.

Constructorul porțiunii care străbate judeţul Olt recepţionează două poduri ce trec peste viitorul drum de mare viteză, acestea urmând să fie deschise traficului miercuri, 1 septembrie.

Reprezentanţii Tehnostrade au declarat pentru Reporter24 că este vorba despre podul rutier de pe drumul judeţean DJ 546, de la ieşirea din Slatina spre comuna Brebeni, şi de cel de pe drumul naţional DN 64, din localitatea Oltişoru, comuna Găneasa.

„Mâine este recepţia. Este vorba despre podul peste drumul expres din zona Pirelli-TMK şi despre cel de la Oltişoru. După aceea, traficul rutier se va desfăşura pe aceste poduri”, potrivit sursei citate.

Proiectul „Drum Expres Craiova-Pitești” vizează construirea până la sfârșitul anului 2023 a 121,185 km de drum expres (2X2), 10 intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri/pasaje la noduri rutiere/ drumuri de legătură, 8,85 drumuri de legătură. Drumul este împărțit în patru tronsoane, după cum urmează:

- Advertisement -

·        Tronson 1: Craiova – Robănești, cu o lungime de 17,70 km. Termen de deschidere: 2021

Constructor: Tirrena Scavi SpA, cost: 358.179.480,69 lei fără TVA. Contract semnat în decembrie 2018, termen de proiectare: 12 luni, termen de execuție: 24 luni.

·        Tronson 2: Robănești – Slatina, cu o lungime de 39,85 km. Termen de deschidere: 2021

Tronsonul este împărțit în două loturi:

Lotul 1: Robănești- Braneț, lungime: 18,50 km, constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, contract semnat in decembrie 2018, cost: 661.452.009,54 lei fără TVA, termen de proiectare: 12 luni, termen de execuție: 24 luni

Lotul 2: Braneț – Slatina, lungime: 21,35 km, constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, contract semnat în decembrie 2018, cost: 792.189.981,56 lei fără TVA, termen de proiectare: 12 luni, termen de execuție: 24 luni.

·        Tronson 3: Slatina – Colonești, cu o lungime de 31,75 km. Termen de deschidere: 2023

Constructor selectat în iunie 2020: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 999,41 milioane lei (fără TVA), termen de proiectare: 12 luni, termen de execuție: 24 de luni. Contract semnat în septembrie 2020.

·        Tronson 4: Colonești-Pitești (A1), cu o lungime de 31,88 km. Termen de deschidere: 2024

Constructor selectat in iunie 2020 și reconfirmat în februarie 2021 si în iulie 2021: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 617.080.915,60 lei (fără TVA), termen de proiectare: 12 luni, termen de execuție: 24 de luni. Contract semnat în august 2021.

Valoarea totală a  proiectului este de 5.511.537.531,93 lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-3.510.498.252,58 lei, 25% contribuția proprie– 1.170.166.084,15 lei, restul de 830.873.195,20 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Sursa:

https://reporter24.info/actual/santierul-drumului-expres-se-da-drumul-traficului-rutier-peste-podul-dinspre-brebeni-si-peste-cel-de-la-oltisoru/

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol