Craiova, fără limitatoare de viteză. Primarul vrea striații în asfalt

Jurnalul Olteniei

Trecerile de pietoni din Craiova devin un teren din ce în ce mai periculos pentru locuitorii orașului. În cadrul ședinței Consiliul Local al Municipiului s-a deschis subiectul „zebrelor” care pot pune în pericol viața craiovenilor și s-a vorbit despre necesitatea limitatoarelor de viteză, pe care Lia Olguța Vasilescu nu le acceptă în orașul pe care îl conduce.

Primarul Craiovei susține că a găsit o soluție prin care să nu monteze limitatoarele care îi pot deranja pe șoferi, dar sunt totuși atât de necesare. Edilul vrea să rezolve problemele de la trecerile de pietoni după modelul aplicat în zona Metro, acolo unde s-au făcut striații în asfalt, pentru a-i obliga pe conducătorii auto să încetinească.

Vreau să vă informez că se lucrează deja la o soluție găsită de Poliția de la circulație pentru zona Metro. Așa cum știți, la intrarea în oraș sunt striații în asfalt, la 15 metri de intersecție, după care mai urmează un rând de striații la 5 metri de intersecție. Practic, șoferul este obligat să frâneze cu 15 metri înainte și atunci nu se întâmplă nici un fel de accident. Am luat deja legătura cu Poliția. Acele locații sunt lucrate cu noi, cei de la Primărie. Știm care sunt locațiile și deja se lucrează. Nu s-a stat deloc în această perioadă. Există deja 89 de treceri unde s-au instalat corpuri luminoase suplimentare pentru creșterea intensității fluxului luminos, pe baza senzorilor de prezență crește și intensitatea luminii. Cu senzori de mișcare avem deja 61 de locații, treceri de pietoni cu leduri sunt montate prin tot orașul. Marcaje tremoplastice și benzi rezonatoare, marcaje roșii înainte de trecerile de pietoni. Tot din material termoplast au fost făcute benzi rezonatoare la mai multe treceri cu avertizare sonoră în 72 de locații. Pentru trecerile pe care le avem de la Poliția Circulație, unde s-au identificat accidente în ultimii ani, deja am început să lucrăm la acea procedură. Probabil că în viitor vom acea și acele covoare termoplast, dar momentan soluția găsită este viabilă și avantaju este că nici nu trebuie să înlocuiești soluția din 6 în 6 luni. Am vorbit cu mai mulți primari din toată România, ca să îi întreb ce au făcut. Primarul de la Vâlcea mi-a spus că acele bandouri trebuie să le înlocuiască din 6 în 6 luni pentru că strică asfaltul și nu poate să le pună în același loc. Acele benzi, răzuială în asfalt, au preîntâmpinat accidente și rezistă acolo de un an de zile”, a spus Lia Olguța Vasilescu.

Ulterior ședinței Consiliului Local, Marian Vasile, președintele PNL Craiova și Teodor Sas, consilier local, au susținut o conferință de presă în cadrul căreia au atins și subiectul legat de limitatoarele de viteză.

În urmă cu o lună a fost o dezbatere destul de aprinsă în ședința de Consiliu Local, cu privire la acele limitatoare de viteză solicitate de specialiștii din Poliția Rutieră. Nu sunt solicitate de mine. Nici eu nu sunt specialist și nici doamna primar. Cei de la Poliția Rutieră cer aceste limitatoare de viteză, iar doamna primar refuză. Este primarul Craiovei, dar trebuie să asculte de specialiști. În ultimii 2 ani au fost 8 morți și 47 de răniți grav. Trebuie luate măsuri în acest sens, pentru că este o situație destul de gravă”, a spus Teodor Sas.

- Advertisement -

70 de accidente pe trecerile de pietoni din Craiova, doar în 2020

Doar în anul 2020 au avut loc 70 de accidente pe „zebrele” din Bănie, în condițiile în care au fost stabilite restricții de circulație, în contextul pandemiei. Poliția Rutieră a identificat zonele în care pericolul este ridicat: Calea București cu strada Romul; bulevardul Decebal cu strada Gheorghe Țițeica; bulevardul Decebal – între SUCPI și pod Electro; strada Caracal cu strada Anul 1848; bulevardul Gheorghe Chițu – Complex Charlie Comat până în Piața Chiriac; strada Brestei cu strada Constantin Lecca; bulevardul Ilie Balaci cu strada Siretului; bulevardul 1 Mai cu strada Dr. Victor Papillian (Sara); bulevardul 1 Mai cu strada Dealul Spirei; bulevardul Ştirbei Voda cu strada Câmpia Islaz; strada Râului cu strada Bucovăţ; strada Gheorghe Bibescu cu Câmpia Islaz; bulevardul Dacia cu strada 1 Decembrie 1918; bulevardul Dacia cu strada Nicolae Vulovici (Big Family); strada Sfinţii Apostoli cu strada Anul 1848; strada George Enescu – Lidl; strada George Enescu cu Aleea bl. D3 – bl. C14; strada Râului – zona Imobilului de la nr. 75; strada Caracal – complex Dacia; Calea Severinului – zona El Preco; bulevardul Carol I – după intersecția cu strada Frații Golești către bulevardul Dacia; strada Alexandru Macedonski – zona străzii Arieș; strada Pașcani – Liceul Adventist; strada Mihai Viteazu cu strada Iancu Jianu.

Chiar în luna august, în Craiova au avut loc mai multe accidente grave. În urma unuia dintre acestea, o femeie și-a pierdut viața. În data de 14 august, o femeie a fost lovită de mașină, în timp ce traversa o trecere de pietoni pe Bulevardul Dacia, din Craiova. Victima a fost transportată la spital inconștientă, dar nu a putut fi salvată în cele din urmă. Cu o săptămână mai devreme, în noaptea de 6 spre 7 august, un bărbat de 50 de ani din județul Mehedinți a lovit pe trecerea de pietoni o adolescentă de 16 ani. Accidentul s-a petrecut pe Bulevardul Dacia, la intersecția cu strada 1 Decembrie. Cu două zile mai târziu, o femeie de 46 de ani, din Craiova, a fost lovită de mașină pe trecerea de pietoni, pe Bulevardul Dacia, la intersecţia cu strada Capitan Nicolae Vulovici. Femeia a fost dusă la spital conștientă și cooperantă.

Toate cele trei accidente au avut loc după ce Lia Olguța Vasilescu a spus clar că nu acceptă limitatoare de viteză în orașul pe care îl conduce: „Să știți că eu nu sunt de acord cu limitatoarele de viteză, sub nicio formă. Suntem de acord ca la trecerile de pietoni să fie pus acel material antiderapant, care va obliga conducătorii auto să meargă cu o viteză mult mai mică”.

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol