Operatorii 112 din România au preluat peste 11,3 milioane de apeluri anul trecut, iar aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe reale, ci apeluri din greşeală, farse, injurii sau solicitări de alt tip de informaţii, au precizat marţi reprezentanţi ai Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Reprezentanţii STS au arătat, într-o conferinţă de presă, că anul trecut din cele 11.301.881 de apeluri, 51,9% au fost urgenţe, în timp ce restul – 48,1% – au fost apeluri din greşeală, pentru cazuri care nu erau urgenţe, solicitări de informaţii diverse, farse sau apeluri injurioase.
Potrivit purtătorului de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, „Numărul 112 trebuie apelat doar dacă avem nevoie de sprijin din partea autorităţilor”.
De obicei, a mai spus acesta, cele mai multe apeluri la 112 sunt în jurul orei 19,00, iar cele mai puţine – în jurul orei 4,00. Majoritatea apelurilor au fost transferate la Ambulanţă (55,4%), Poliţie (22,9%) şi ISU-SMURD (16,9%).
STS menţionează că numărul raportat în 2019 este mai mic cu un milion şi jumătate faţă de cel din 2018.
În România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost implementat în anul 2004. STS administrează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă.
Operatorii STS preiau apelurile de la cetăţeni, realizează un interviu primar, indexează cazul în funcţie de tipologie şi îl transferă către dispecerii agenţiilor de intervenţie responsabile (Pompieri, Ambulanţă, Poliţie etc.).
În fiecare judeţ din ţară este operaţionalizat câte un centru de preluare a apelurilor de urgenţă.