Peste 500 de manageri, antreprenori şi angajaţi din departamentele de resurse umane ale firmelor din trei judeţe ale Olteniei vor beneficia de cursuri gratuite pentru dezvoltarea competenţelor. Aceasta în cadrul proiectului „Resurse umane competitive, afaceri de succes!”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman implementat de SC PRIMASERV SRL.
„Proiectul îşi propune dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale a tot ceea ce înseamnă managementul unei companii. Până acum s-a pus accentul foarte mult pe dezvoltarea oamenilor din firmă, să-i şcolim, să-i pregătim, dar un rol cheie în activitatea unei companii îl reprezintă managementul. Ministerul Fondurilor Europene s-a gândit că este foarte important şi ca managementul să fie instruit într-o formă în care să poată aduce plus valoare în administrarea şi conducerea companiei. Ceea ce este cel mai important în activitatea dumneavoastră este să vă upgradaţi informaţiile, să înţelegeţi că economia şi societatea sunt într-o continuă schimbare şi ne confruntăm şi noi şi dumneavoastră cu noi provocări în piaţa muncii, în piaţa fiscală, în partea administrativă. Este important să ştim să învăţăm de la alţii pentru a nu lua decizii după ureche. Trebuie să ne facem timp pentru a ne informa”, a declarat, miercuri, Cristian Ştefănescu, managerul PRIMASERV, în cadrul Conferinței regionale privind conștientizarea angajatorilor cu privire la importanța și necesitatea participării angajaților la programele de formare ale proiectului.
Proiectul se va derula pe o perioadă de 12 de luni şi are o valoare totală eligibilă de 2.200.939,00 lei.
În total, 504 persoane din judeţele Dolj, Olt şi Gorj fac parte din grupul ţintă al acestui proiect. Mai exact: 392 de manageri şi antreprenori şi 112 angajaţi din departamentele de resurse umane a 50 de firme.
Prin activitățile și obiectivele propuse, proiectul promovează acțiuni ce au în vedere acordarea de sprijin pentru 50 de întreprinderi ce își desfășoară activitatea într-unul din sectoarele economice cu potențial competitiv în vederea elaborării unei strategii pe termen lung; facilitarea accesului la informațiile, beneficiile formării profesionale și creșterea gradului de conștientizare privind nevoia de formare a angajaților; creșterea participării managerilor, antreprenorilor și angajaților din departamentele de resurse umane la formare continuă; îmbunătățirea calității forței de muncă; încurajarea creativității și a antreprenoriatului, precum și a unei economii bazate pe eficiența resurselor; crearea unui mediu favorabil dezvoltării întreprinderilor prin anticiparea necesarului de formare al angajaților; participarea la cursul de Competențe Antreprenoriale acreditat național, Cursul de Dezvoltare Durabilă și Protecția Mediului, Workshop-uri de Leadership și Workshop de Planificare strategică-instrument de performare în business, pachet de formare profesională destinat managerilor și antreprenorilor. Persoanele din departamentele de Resurse Umane, vor beneficia de cursul de Inspector Resurse Umane acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, Curs de Dezvoltare Durabilă și Protecția Mediului, Workshopuri de Leadership.