Casa de moda de lux Burberry a anunţat joi că va pune capăt practicii de a incendia produsele nevândute şi, totodată, nu va mai utiliza blănuri adevărate în colecţiile sale.
Reprezentanții Burberry au precizat că sunt hotărâți să fie mai responsabili social şi cu mediul înconjurător, în urma criticilor declanşate de dezvăluirile potrivit cărora, în ultimul exerciţiu financiar, a preferat să dea foc unor produse în valoare de 28,6 milioane de lire sterline în loc să scadă valoarea mărcii.
O altă decizie luată de faimoasa casă de modă este aceea de a urma exemplul altor case de modă, precum Versace sau Gucci, care au eliminat blănurile adevărate precum cele de iepure, vulpe sau nurcă, din gama lor de produse.
Burberry nu este singura casă de modă care distruge produsele nevândute, o practică pe care retailerii au descris-o ca o măsură pentru a proteja proprietatea intelectuală şi a împiedica contrafacerea. O investigaţie derulată anul trecut a scos în evidenţă că retailerul suedez H&M a distrus 60 de tone de haine începând din 2013.