sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Problemele personalului din sistemul judiciar, rezolvate parţial

Problemele profesionale cu care se confruntă personalul auxiliar de specialitate şi cel conex din sistemul judiciar au fost soluţionate parţial anunţă vicepreședintele Sindicatului Justiţia Oltenia, Mihai Ștefan.

Angajatorul acestei categorii profesionale din raza instanţelor din judeţele Gorj, Dolj, Olt şi Mehedinţi a emis decizia nr. 4/03.02.2017 prin care s-a stabilit aplicarea unitară a  valorii de referinţă sectorială maximă, aflată  în  plată,  la care se adaugă majorarea de  10%  prevăzută de Legea nr.  293/2015, în cadrul Familiei Ocupaţionale JUSTIŢIE, conform Deciziei  nr. 794/15.12.2016  a  Curţii Constituţionale,  care a  admis excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3  1  alin. (1  2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, decizie prin care se reţine că „nivelul maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare”, care trebuie să includă și drepturile stabilite sau recunoscute prin hotărâri judecătorești definitive și irevocabile/definitive, urmează să se stabilească prin raportare la aceeași funcţie, grad, gradaţie, vechime în muncă și în specialitate aceleași condiţii de studii, din cadrul întregii categorii profesionale, respectiv familii ocupaţionale, indiferent de instituţie sau autoritate publică„.

S-a stabilit  ca  în  cadrul  aceleiaşi  categorii profesionale  şi  familiale  ocupaţionale să  nu existe o salarizare  diferită, raportată  la mai multe valori sectoriale,  valoarea de  referinţă sectorială  fiind o constantă pentru tot sistemul judiciar român”, a transmis, într-un comunicat de presă, liderul sindical.

Policlinica Buna Vestire Craiova

În comunicatul menţionat se mai arată că, pentru viitor, Federaţia Naţională Sindicală PROJUST şi Sindicatul Justiţia Oltenia, afiliat acesteia, vor lupta pentru “Normarea muncii personalului de specialitate din instanţe şi parchete; Suplimentarea schemelor de personal auxiliar de specialitate şi conex la nivelul instanţelor şi parchetelor, în raport de atribuţiile suplimentare trasate de intrarea în vigoare a noilor coduri; Asigurarea unor condiţii decente pentru desfăşurarea activităţii; Adoptarea noului Statut al personalului de specialitate, în concordanţă cu legislaţia europeană; Consultarea    efectivă a reprezentanţilor personalului auxiliar de specialitate în ceea ce priveşte orice modificare a Regulamentului de Ordine Interioară şi a legislaţiei care cârmuieşte activitatea personalului; Asigurarea resurselor umane, materiale, financiare necesare desfăşurării unui act de justiţie la standarde europene; Înfiinţarea unui organism propriu care să se preocupe de gestionarea carierei profesionale a personalului de specialitate, respectiv Ordinul Grefierului”.

 

Politica