Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) ar putea să ia în discuţie, în următoarea perioadă, interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare, care sunt difuzate la televiziune şi radio, o propunere în acest sens fiind făcută, astăzi, de membrul CNA Valentin Jucan, potrivit Mediafax.
"Vă propun amendarea Codului audiovizual, în sensul interzicerii apariţiei minorilor în reclamele la produse alimentare", le-a spus Valentin Jucan celorlalţi membri ai CNA, precizând că, în acest sens, Consiliul ar putea să poarte discuţii inclusiv cu conducerea Spitalului pentru copii din Bucureşti, respectiv cu doctorul Dan Mircea Enescu.
"O astfel de măsură, chiar dacă este destul de contondentă la adresa pieţei de publicitate, ne este permisă inclusiv de reglementările comunitare, care spun că, dacă într-o ţară membră a Uniunii Europene există un segment care necesită măsuri legislative mai severe, atât timp cât acestea nu influenţează în cazul nostru piaţa de publicitate, într-o măsură majoră, acestea pot fi luate, dacă sunt în folosul direct al cetăţenilor ţării respective. Având în vedere situaţia precară a învăţământului, şi aici mă refer la educaţia familială, care ţine de ce consumă copiii, care este alimentaţia, dar şi situaţiile pe care le avem aici, la CNA, vă propun să amendăm Codul audiovizualului, în sensul interzicerii apariţiei minorilor în reclamele la produse alimentare", a mai spus Valentin Jucan, citează Mediafax.
O discuţie în acest sens ar urma să fie purtată într-o altă şedinţă a CNA, având în vedere că modificarea Codului audiovizual poate fi făcută de Consiliu doar după dezbaterea publică a respectivei modificări.