luni, septembrie 30, 2024

Ultima ora

Sport

Un craiovean, păcălit de firmele care lucrează cu GDF Suez

În momentul în care o persoană vrea să își pună o centrală termică trebuie să ia legătura cu o firmă care trebuie să fie autorizată de către ANRGN – Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale. Execuția fără proiect nu se poate, așa că trebuie luată iar legătura cu firme autorizate pentru proiectare instalații de gaze naturale. Dacă există contor de gaze, costurile sunt de aproximativ 1.100 de lei, fără ca proprietarul să nu facă nimic. Totuși apar și costuri suplimentare.

Nimeni nu spune că punerea în funcțiune aduce alte costuri, de peste 100 lei, în plus, cei de la gaze se pot deplasa degeaba, chiar dacă proprietarul nu a fost anunțat. Un cititor al cotidianului nostru a semnalat că trebuie să plătească pe nedrept suma de 77 lei.

Redăm mai jos, solicitarea făcută de client către Distrigaz Confort GDF Suez în care acuză acest lucru.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Pe ultima factură de la GDF Suez figurează o plată pentru "Deplasare în van", de 77, 70 lei, pe data de 03.06.2015. Menționez că pe mine nu m-a anunțat nimeni că în acea zi o echipă se va deplasa la locuința mea și, implicit, nu înțeleg de ce trebuie să plătesc această sumă”, a fost scris în mailul trimis către Distrigaz.

Cei de acolo au răspuns imediat, printr-un mesaj de așteptare clasic: „Mesajul dumneavoastră înregistrat cu numărul (…) a fost transmis departamentului de specialitate. Sesizarea dumneavoastră va fi analizată și veți primi răspuns într-un timp cât mai scurt”.

Peste câteva zile, clientul Distrigaz a fost înștiințat că trebuie să plătească acea sumă.

“Bună ziua, referitor la cele menționate de dumneavoastră vă comunicăm că  firma executantă a lucrărilor la instalația de utilizare ce vă deservește a solicitat  programarea pentru punerea în funcțiune a instalației către societatea noastră pentru data de 03.06.2015. La data stabilită pentru punere în funcțiune reprezentantul societății noastre nu a găsit clientul la domiciliu, motiv pentru care deplasarea s-a tarifat conform catalogului de prestări servicii al DGSR  ,,deplasare în van". În speranța că ne-am făcut înțeleși vă asigurăm de sprijinul nostru în continuare”, se arată în motivarea reprezentanților de la Distrigaz.

 

Nimeni nu este de vină, clientul trebuie să plătească

 

Reprezentantul firmei executante a aruncat pisica în curtea celor de la gaze.

“Inițial, când am depus dosarele am făcut o solicitare să vină, însă nu am specificat când. Dacă aș fi știut v-aș fi spus direct. Puteau să vină oricând, timp de o lună. Din păcate trebuie să achitați acea sumă degeaba, să ia ei niște bani în plus. Îmi pare rău că s-a întâmplat așa”, a explicat persoana care a executat lucrarea.

Oamenii rămân păgubiți și trebuie să plătească, având doar variantă să dea în judecată, însă nici acest lucru nu le garantează că li se va da dreptate.

“Am depășit termenul să plătesc această factură și dacă nu voi achita întreaga sumă îmi vor tăia gazele. Eu vă întreb altceva? Dacă se făcea deplasarea de zece ori și nu eram anunțat, mă puneau să plătesc 770 lei degeaba? La prima vedere 77 lei pare o sumă mică, însă dacă nimeni nu se sesizează se va continua acest furt. Poate mulți au plătit acea deplasare în van și nu au observat că plătesc bani degeaba. Asta este societate în care trăim, toți încearcă să profite de pe urma noastră”, a declarat persoana păgubită, care a vrut să rămână în anonimat.

În final, vom prezenta și anumite aspecte pentru ca oamenii să nu aibă evenimente neplăcute.

Utilizatorul final are obligaţia de a efectua verificarea tehnică a centralei cel puţin o dată la 2 ani după autorizarea iniţială de funcţionare. Este strict interzisă încredinţarea centralelor termice unor persoane sau agenţi economici neautorizaţi I.S.C.I.R. pentru efectuarea de intervenţii sau reparaţii. Înainte de a vă gândi la economiile pe care le puteţi face apelând la o persoană neautorizată, luaţi în calcul riscurile la care vă expuneţi atât dumneavoastră, cât şi familia.

Conducerea Distrigaz Confort GDF Suez nu a putut fi, pentru moment, contactată pentru a exprima un punct de vedere în acest caz.

 

Politica