Industria automotive din Regiunea Sud-Vest Oltenia beneficiază de sprijin în promovare şi dezvoltare. În acest sens, prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regională – “Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”, a fost implementat proiectul „Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud – Vest Oltenia’’.
Prin acest proiect se urmăreşte şi atragerea de noi investiţii în domeniu.
Ieri a avut loc o conferinţă de presă, în care a fost prezentat stadiul de implementare a proiectului.
Clusterul a fost înfiinţat pe 13 ianuarie 2012, prin semnarea unui Acord de parteneriat între: Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, Universitatea din Craiova, Compania Ford şi Primăria Municipiului Craiova. La 1 august 2012 , în urma aderării unui număr de 32 de entităţi s-a format «Polul de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia». În prezent avem 36 de membri.
A declarat Adrian Dulgheru, reprezentant al ADR SV Oltenia
Membrii polului sunt producători de autoturisme şi piese auto, firme de proiectare, unităţi de învăţământ, institute de cercetare-dezvoltare, organizaţii non-guvernamentale, autorităţi publice.
În această perioadă se află în plină implementare Proiectul “Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia”, proiect derulat de către Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia şi companiile “MAPAMOND” şi “EVOBRAND”.
De promoarea acţiunilor se ocupă agenţia “EVOBRAND”.
Pentru că activitatea «Polului Automotive» avea nevoie de un concept unitar de promovare a acţiunilor desfăşurate de cei 36 de membri care îl alcătuiesc, primul pas pe care Agenţia «EVOBRAND» a trebuit să-l efectueze în cadrul acestui proiect a fost să elaboreze – «Strategia de promovare şi branding a Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia». Strategia de promovare îşi propune creşterea gradului de vizibilitate a polului la nivel naţional şi internaţional prin stabilirea de relaţii de colaborare cu organizaţii similare din ţară (Timişoara, Iaşi, Titu) şi din străinătate, în principal din state membre UE. Participarea la evenimente naţionale şi internaţionale, la care sunt prezentate proiectele polului şi acţiunile realizate în comun de membri polului, precum şi promovate produsele şi serviciile membrilor. Ne dorim să constituim motorul, care va reporni din plin economia regională în partea de S-V a României şi să transforme întreaga zonă într-un spaţiu european atractiv şi competitiv. Misiunea «Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia» este de a fi poziţionat, la finalul proiectului – ca brand principal în domeniu, menit să ofere atractivitate potenţialilor investitori din domeniul «Automotive» şi nu numai, care să-şi relocheze capacităţile de producţie sau să dezvolte afaceri greenfield în municipiul Craiova şi în zona judeţelor Mehedinţi, Dolj, Gorj, Olt şi Valcea.
Florin Lobdă, manager “EVOBRAND”
Tot în scopul promovării acţiunilor a fost înfiinţat şi site-ul www.automotive-svoltenia.ro.
Promovarea Polului de Automotive Sud-Vest Oltenia se desfăşoară la nivel naţional şi internaţional.
Am participat cu stand propriu al Polului, reprezentând cei 36 membri, la trei expoziţii şi târguri de profil care s-au desfăşurat în Bucureşti, Budapesta şi Zajecar. La aceste târguri am obţinut datele de contact ale mai multor potenţiali viitori clienţi. Vom mai participa la alte trei evenimente naţionale şi doua internaţionale care se vor desfăşura pe parcursul anului 2015.
Cristina Zăvadă, reprezentant Mapamond
În cadrul proiectul a fost realizat un Logo al Polului, dar şi un manual de identitate vizuală, iar sloganul ales este „Oltenia în mişcare”.







