Primul tren de călători va traversa sâmbătă Podul Calafat-Vidin. Anunţul a fost făcut de autorităţile bulgare.
Trenul va circula pe relaţia Vidin-Golenţi-Craiova, potrivit directorului companiei bulgare care gestionează podul.
În luna martie, compania feroviară de stat a Bulgariei, BDZ, anunţa că CFR România, Bulgaria şi Ungaria colaborează pentru lansarea unor trenuri de pasageri care să lege Sofia de Craiova, Timişoara şi Budapesta prin podul Calafat-Vidin.
BDZ are în plan ca trenurile să fie lansate începând cu 14 decembrie 2014, odată cu intrarea în vigoare a mersului trenurilor pentru anul 2015.
Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova şi Timişoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă în capitala ungară a doua zi la ora 08.00, iar pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 şi va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.
Podul rutier şi feroviar peste Dunăre, între Calafat şi Vidin, a fost inaugurat în iunie 2013.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă demararea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. Podul Calafat-Vidin este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Este cel de-al doilea peste Dunăre, după Giurgiu – Ruse. Acesta din urmă a fost inaugurat pe 20 iunie 1954 şi este denumit Podul Prieteniei.
Noul pod peste Dunăre are o lungime de doi kilometri şi dispune de benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, trotuare şi o pistă pentru biclişti.
Taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar cele feroviare de Bulgaria. Taxa pentru autoturisme este de 6 euro, pietonii şi bicicliştii putând traversa podul gratuit.