Târgul de Crăciun Craiova aduce „fulgi de nea” magici, patru teme de poveste și speră să depășească două milioane de vizitatori

Nedelea Raluca
Târg de Crăciun Craiova
#image_title

Craiova se pregătește să deschidă porțile celei mai așteptate ediții a Târgului de Crăciun, eveniment care, conform estimărilor, ar putea depăși cele 2 milioane de vizitatori de anul trecut. Reprezentanții Primăriei Craiova au oferit detalii despre noutățile din acest an, care includ extinderea pe patru zone tematice distincte din centrul orașului și un proiect inedit, în premieră națională, ce va aduce zăpadă artificială în fiecare seară. Târgul se va desfășura în perioada 14 noiembrie 2025 – 4 ianuarie 2026.

Reprezentanții Primăriei Craiova, au subliniat că pregătirile sunt pe ultima sută de metri, promițând o experiență de neuitat pentru turiști și craioveni.

„Suntem pe ultima sută de metri cu pregătirea pentru Târgul de Crăciun 2025. Va fi o feerie, o poveste și o magie care se va întâmpla începând cu 14 noiembrie aici, la Craiova, și până pe 4 ianuarie 2026”, a declarat reprezentanta Primăriei Craiova, Marina Andronache.

Anul acesta, eforturile s-au concentrat pe inovație și schimbarea conceptului. Ca de fiecare dată, în fiecare an se schimbă tema, designul și modul în care sunt aranjate decorațiunile luminoase. Primăria colaborează cu artiști locali pentru a realiza căsuțele unicate, decorațiunile și butaforiile de pe clădirile din centru.

Patru zone, patru povești de Crăciun

Oficialii au confirmat că Târgul va fi structurat pe patru zone tematice distincte. Tema principală este Spărgătorul de nuci, care se va regăsi în Piața Mihai Viteazul, unde va fi amplasat și patinoarul, dar și pe strada A.I. Cuza. O altă tematică spectaculoasă, „Carousel Christmas”, va fi dezvoltată în Piața Doljana, cu un design nou de căsuțe realizate de Gabriel Rizea și colaboratorii săi, zona fiind dedicată lumii basmului și a copilăriei.

În Centrul Vechi, în Piața Frații Buzești, tema va fi „Crăciunul Tradițional”, cu ornamente și decoruri care, deși schimbate față de ediția precedentă, vor crea zone intens instagramabile printr-o ploaie de lumini și decorațiuni. Piața William Shakespeare, pe Esplanada Teatrului Național, va fi transformată în „Țara lui Moș Crăciun”, cu o roată panoramică, carusel, trenuleț și alte echipamente de agrement pentru cei mici și cei tineri, inclusiv filme VR pentru adolescenți.

- Advertisement -

Sania lui Moș Crăciun vine cu zăpadă artificială

Cea mai așteptată atracție revine în Piața Mihai Viteazul. Sania Zburătoare a lui Moș Crăciun va fi în acest an însoțită de un element feeric, în premieră națională.

„Trebuie să menționăm faptul că, de această dată, Sania nu va veni așa oricum, ci într-o lume feerică de poveste, cu fulgi de nea, fiindcă vom avea stroboscoape care vor împrăștia fulgi de nea peste toată Piața Mihai Viteazul și, practic, Moș Crăciun va veni în fiecare seară la aceeași oră, printre fulgi de zăpadă și pe muzica Spărgătorului de nuci din opera lui Ceaikovski, dar și cu ajutorul balerinilor noștri de la Opera Română Craiova”, a declarat Marina Andronache.

Reprezentanții Primăriei au adăugat că vor fi integrate și proiecte futuriste, inclusiv cu Inteligență Artificială și proiecții pe Palatul Administrativ, care, împreună cu ornamentele, vor transpune vizitatorii într-o altă lume.

Impact turistic major: Locuri de cazare epuizate

Datorită promovării internaționale, inclusiv a desemnării de către Forbes International ca Destinație Culturală Europeană, Craiova se așteaptă la un număr de turiști și mai mare decât cele 2 milioane înregistrate anul trecut.

„Cu siguranță s-au făcut rezervări și știm de la agențiile de turism din țară, dar și din străinătate, că s-au interesat special încă din martie sau din aprilie și au venit la Craiova pentru a face rezervări la Târgul de Crăciun”, mai spune Marina Andronache purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova.

Impactul asupra sectorului HORECA este deja vizibil. Locurile de cazare sunt aproape ocupate în totalitate nu doar în Craiova, ci și în localitățile învecinate. Aceasta include și noile capacități de cazare de tip apart-hoteluri și B&B-uri, care, deși nu apar în statisticile oficiale, contribuie masiv la găzduirea vizitatorilor.

„Ne bucurăm foarte mult de prezența turiștilor, mai ales că anul trecut am avut aproximativ 2 milioane de turiști care au vizitat Târgul de Crăciun. Ne așteptăm anul acesta să fie și mai mulți ca anul trecut”, a adăugat Marina Andronache.

author avatar
Nedelea Raluca
Distribuie acest articol