Regulamentul pentru parcările rezidențiale din municipiul Craiova a fost pus în dezbatere publică, la începutul lunii septembrie. Anunțul a fost făcut chiar de primarul orașului, care susține faptul că mai mulți cetățeni s-au plâns de faptul că nu reușesc să își parcheze mașina în fața blocului. Totuși, documentația prezentată craiovenilor i-a pus pe gânduri pe aceștia, care se întreabă unde vor parca dacă nu își vor permite să plătească suma cerută de autoritățile locale sau ce vor face dacă blocul lor are doar câteva parcări și ei nu vor apuca să-și concesioneze un loc.
Situația a ajuns și în atenția consilierilor locali din partea PNL. Aceștia au analizat regulamentul pus în dezbatere publică și trag un semnal de alarmă în acest sens. Ei spune că Municipiul Craiova nu este pregătit pentru o astfel de decizie și că autoritățile s-au grăbit deja să numeroteze locurile de parcate din oraș.
Teodor Sas explică faptul că vor fi situații în care cetățenii pur și simplu nu vor avea unde să își parcheze mașinile, din cauza felului în care regulamentul propus de Primărie a fost redactat, în cazul în care acesta rămâne în forma actuală și nu i se aduc modificări clare.
„Lansarea în dezbatere publică a regulamentului privind parcările rezidențiale este o măsură controversată. După părerea mea, acest regulament a fost făcut în grabă. Nu știu dacă Municipiul Craiova este pregătit pentru a face un asemenea demers. Mi se pare total aberant, în condițiile în care s-au achiziționat terenuri de milioane de euro, în ultimii ani și nu s-a făcut nicio parcare nouă. Pentru a face parcare rezidențială, așa cum au fost făcute în alte municipii din România, trebuie să ai parcări publice. Craiova nu este pregătită pentru așa ceva. Acest regulament are foarte multe probleme legate de aplicarea lui. Pe lângă faptul că sunt foarte puține facilități pentru parcarea rezidențială, vom constata că sunt mult mai puține locuri de parcare decât mașini, în Craiova.
Nu există un inventar pe cartiere, al numărului de mașini. Nu poți să faci așa ceva. Există în zona centrală zone cu blocuri turn, cu 300 de apartamente și 15 locuri de parcare. Ce o să facem? Licitează oamenii și cine are bani concesionează și cine nu are bani nu are unde să își lase mașina? Poți să faci asta când ai parcări publice. Totodată, cu acel interval orar 07:00 – 17:00. Sunt mulți oameni care termină serviciul mai devreme și trebuie să parcheze mașina. Ori, degeaba ai loc de parcare concesionat, pentru că poate fi ocupat de altcineva. Craiova nu este pregătită pentru așa ceva. Cetățenii pot trimite propuneri legate de acest regulament. Am făcut o adresă de mail specială pentru aceste propuneri: [email protected]. Îi rugăm să trimită propuneri sau sesizări, pentru îmbunătățiri. Ajungem în postura de a plăti de 3 ori pentru un loc de parcare”, a explicat Teodor Sas – președintele PNL Craiova.
Actualul regulament nu explică prea clar dacă vor mai exista și locuri de parcare la liber, adică unde craiovenii care nu-și permit să plătească o taxă mai mare să își poată parca mașinile, aproape de casă.
„Având în vedere faptul că mai mulți cetățeni au reclamat că nu pot beneficia de loc de parcare în fața blocului, fie pentru că sunt alți cetățeni care dețin mai multe mașini, unele chiar aparținând unor firme care nu au sediul in condominiul respectiv sau chiar în orașul nostru, facem propuneri astfel încât să existe posibilitatea fiecărei familii de a găsi un loc de parcare acolo unde domiciliază”, a explicat Lia Olguța Vasilescu.
Reglementările sunt propuse astfel:
- 1. Toți deținătorii de autovehicule datorează taxa de vinietă, de 110 lei pe an;
- 2. Persoanele fizice care doresc loc de parcare propriu, amenajat de primărie în fața blocului, vor plăti 250 lei/an pentru zona zero (centrul istoric) 200 lei /an zona 1 și 170 lei/an zona 2;
- 3. Persoanele juridice care doresc loc de parcare vor plăti o taxă de 500 lei/an pentru zona zero, 400 lei/an pentru zona 1 și 340 lei/an pentru zona 2;
- 4. Craiovenii care doresc loc de parcare de reședință trebuie să aibă domiciliul în raza a 30 de metri de la locul de parcare;
- 5. Se poate ocupa un loc de reședință de o mașină aflată pe firmă, doar dacă firma are sediul social în Craiova și unul dintre cei care domiciliază în bloc face un contract de comodat cu firma, astfel încât să poată ocupa locul de parcare aferent unui apartament din bloc;
- 6. Cererile pentru locurile de parcare sunt aprobate în ordinea în care vin;
- 7. Dacă există mai multe locuri de parcare decât solicitări, vecinii de la celelalte blocuri pot face cerere să le ocupe;
- 8. Dacă există mai multe solicitări pentru același loc, se organizează licitație publică;
- 9. Pentru parcările cu plată condițiile nu se schimbă față de prezent, iar în zona de case mașinile trebuie să fie parcate în curți.
„Ne asigurăm că orice cetățean poate deține un loc de parcare, că nu mai pot parca în fața blocurilor mașini de firmă decât dacă au acceptul unui locatar care renunță astfel la locul lui parcare, că doar cetățenii care plătesc taxe locale în Craiova pot parca în parcările de reședință și doar mașini înregistrate pe firme din Craiova. Încurajăm investitorii privați, de asemenea, ca pe terenurile pe care le dețin în zonele de condominii, să amenajeze parcări private, în loc de blocuri. Regulamentul se va pune pentru 30 de zile in dezbatere publica. Va rugam sa ne transmiteti observatiile dvs”, a mai transmis Lia Olguța Vasilescu.
Potrivit reprezentanților Primăriei Craiova, persoanele interesate pot trimite sugestii/observații, până la data de 15.09.2025, utilizând formularul ON-LINE sau pot înregistra adrese scrise la Serviciul Centrul de Informare pentru Cetățeni, str. A.I. Cuza nr. 1.







