Sorin Grindeanu este nemulțumit față de viteza actuală de execuție a lucrărilor pe Centura Sud a Craiovei
Șeful Executivului, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și primarul municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu, au realizat vizite de lucru pentru a evalua progresul lucrărilor pe tronsoanele 1 și 4 ale drumului expres Craiova – Pitești. În timpul vizitelor, ministrul Transporturilor și-a exprimat nemulțumirea față de ritmul de lucru pe Centura Sud a Craiovei. În contextul acestui proiect, Marcel Ciolacu a subliniat importanța drumului expres, evidențiind că acesta va avea un impact economic semnificativ, cu un coeficient de multiplicare de unu la opt.
„Este unul dintre drumurile care se multiplică cel mai mult în economie. Are un coeficient de multiplicare de unu la opt. Cu alte cuvinte, dacă investeşti 100 de milioane de euro, în jur de 800 de milioane de euro se vor întoarce în economia locală. Este un proiect de suflet al prim-ministrului Grindeanu, în acea vreme el a pornit acest proiect de drum expres de 122 de kilometri şi tot, de această dată ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu va finaliza acest drum expres. (…) E o promisiune pentru români şi pentru olteni, în primul rând, şi, nu în ultimul rând, pentru prietena mea Olguţa„, a afirmat Marcel Ciolacu.
El a subliniat că, conform informațiilor transmise de constructor, tronsonul 1 al drumului expres urmează să fie finalizat în cursul acestui an. „E o veste bună de la constructor, se pare că o să finalizeze anul acesta cei 17 kilometri, care erau primul tronson, după cum bine ştiţi cred că aici a fost a doua licitaţie ca să fie finalizaţi. Sunt 77 de kilometri din acest drum expres între Craiova şi Piteşti deja finalizaţi, rămânând ultimul tronson, tronsonul 4, unde sperăm să închidem cât mai repede„, a explicat premierul.
Conform acestuia, legătura finală de la Craiova pe acest drum expres va fi la Constanţa. „Nu întâmplător am fost cu domnul ministru pe A0, pentru că, de fapt, legătura nu este între Craiova şi Piteşti, este între Craiova şi Constanţa. Iarăşi o promisiune făcută şi doamnei primar de către mine şi de către domnul ministru, companiei Ford, astfel încât să circule şi românii şi agenţii economici cât mai repede de la Craiova la Constanţa, făcând întreaga legătură„, a transmis Marcel Ciolacu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a exprimat, în cadrul declarației de miercuri, nemulțumirea sa profundă față de viteza actuală de execuție a lucrărilor pe Centura Sud a Craiovei. În această situație, el a subliniat că este esențial ca constructorul italian responsabil să îmbunătățească considerabil ritmul de lucru pentru a respecta termenele stabilite și pentru a asigura finalizarea proiectului într-un interval de timp adecvat. Grindeanu a insistat asupra necesității de a accelera lucrările, astfel încât progresul să fie conform așteptărilor și cerințelor stabilite pentru acest proiect important.
”O parte de care nu sunt mulţumit şi trebuie să o spun – ritmul în care merge restul pe Centura de Sud a Craiovei. Sunt undeva la 80%, nu sunt mulţumit, şi aşa cum aici (Drumul Expres Craiova – Piteşti – n..r) am luat decizia să reziliez contractul în urmă cu un an şi am făcut foarte bine (…) nu am să ezit să fac acelaşi lucru pentru Centura Sud, cum am făcut şi la Centura Timişoarei”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Acesta a transmis un avertisment firmei care realizează lucrările: ”Eu îi atenţionez să schimbe modul de lucru şi să mărească ritmul de lucru. Nu e rolul meu ca ministru să reziliez contracte, dar nici să accept la nesfârşit aest ritm de lucru”.
Cristian Pistol, Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, transmite că pe șantierele tronsoanelor 1 și 4 ale primului drum expres din România (DEx 12 Craiova – Pitești) se observă un ritm bun de lucru.
Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction, care lucrează pe tronsonul 1 (Craiova – Robănești), este mobilizată cu 382 de muncitori și 221 de utilaje. Ei sunt implicați în lucrările de terasamente, poduri și podețe, iar stadiul fizic al lucrărilor este de 78%. Pe tronsonul 4 (Colonești – Oarja – Pitești), UMB lucrează cu 656 de muncitori și 228 de utilaje la terasamente și structuri, iar stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 65%.
„Ritm bun de lucru pe șantierele tronsoanelor 1 și 4 ale primului drum expres din România (DEx 12 Craiova – Pitești)! Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction de pe șantierul tronsonului 1 (Craiova – Robănești) este mobilizată în teren cu 382 de muncitori și 221 de utilaje și execută lucrări la terasamente, poduri și podețe.
Stadiul fizic al lucrărilor este de 78%, iar dacă se va menține ritmul de lucru existent sunt șanse reale ca la finalul acestui an să circulăm pe cei 17,7 km ai acestui tronson, deși termenul contractual de finalizare este martie 2025. Valoarea acestui contract este de 439,29 milioane de lei, fără TVA, sumă asigurată din Programul Transport (PT).
Pe șantierului tronsonului 4 (Colonești – Oarja – Pitești), în lungime de 31,82 km, UMB are de asemenea o mobilizare bună și lucrează în teren cu 656 de muncitori și 228 de utilaje la terasamente și structuri. Stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson a ajuns la 65%, iar dacă se păstrează mobilizarea este posibil ca la finalul acestui an să putem circula neîntrerupt de la Craiova la București, doar pe drum de mare viteză (drum expres și autostradă). Valoarea acestui contract este de 754,92 milioane lei fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată acm prin Programul Transport (PT)”, a transmis acesta.