În perioada 2020-2024, Operatorul Distribuție Oltenia a finalizat noi lucrări de implementare a unui sistem avansat de management în stația de transformare 110/20 kV Căzănești. Proiectul finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) a presupus investiții în valoare de peste 92 milioane RON.
Prin strategia sa de dezvoltare, Distribuție Oltenia își propune să îmbunătățească nivelul de siguranță în distribuția de energie electrică și să reducă pierderile de energie.
Viziunea Distribuție Oltenia este de a deveni o companie modernă, flexibilă, capabilă să răspundă oricăror provocări pe care le ridică evoluția tehnologiilor în distribuția energiei electrice, în același timp satisfăcând cerințele consumatorilor.
Prin derularea acestui proiect au fost realizate investiții în modernizarea instalațiilor energetice pentru implementarea unui sistem avansat de management al activelor rețelelor de distribuție (AMS) într-o zonă omogenă de consumatori casnici de energie electrică.
Proiectul a avut ca obiective:
Creșterea numărului de utilizatori conectați la rețele inteligente de energie ca urmare a
implementării sistemului de măsurare inteligentă (SMI) într-o zonă omogenă de rețea;
Reducerea consumului mediu de energie electrică la nivelul locuințelor;
Creșterea calității serviciilor de distribuție a energiei electrice a DEO ca urmare a
implementării AMS (sistem de management al activelor);
Modernizarea stației de transformare 110kV/20kV Căzănești în vederea asigurării condițiilor
optime de funcționare a sistemelor de măsurare inteligentă.
În urma investiției au fost realizate:
Realizarea unui subsistem de măsurare și transmitere a informației și datelor de la contoare
implementat în zona omogenă, împreună cu achiziționarea și montarea a 10.409 de contoare
inteligente;
Implementarea subsistemului de management al activelor rețelei de distribuție;
Infrastructura hardware necesară pentru funcționarea Aplicației AMS;
97 de PT-uri pregătite pentru pentru instalarea contoarelor și concentratoarelor de date;
Modernizarea stației de transformare 110kV/20kV Căzănești și integrarea în sistemul
SCADA
Beneficiile consumatorilor:
Modernizarea instalațiilor și creșterea gradului de continuitate și siguranță în funcționare
pentru consumatorii casnici sau agenții economici din aria de aplicabilitate a proiectului,
respectiv orașele Băile Govora, Ocnele Mari și Băbeni și zona rurală inclusă în zona țintă;
Integrarea în SCADA va minimiza durata întreruperilor și va reduce costul de mentenanță prin
controlul și monitorizarea centralizată, împreună cu posibilitatea de a lua decizii operaționale
în timp real.
Creșterea gradului de continuitate și de siguranță în funcționare pentru cei aproximativ 10409
consumatori conectați la sistemul de măsurare inteligentă (SMI);
Prin implementarea proiectului se estimeză reducerea consumului mediu anual de energie de
la 1,48MWh/locuință în 2018 la 1,41MWh/locuință în 2027 pe parcursul perioadei de
durabilitate a proiectului;
Implementarea unui sistem de management al activelor (AMS) va conduce la:
Procesarea informațiilor despre starea activelor rețelei de distribuție, precum și uniformizarea
procedurilor și proceselor utilizate pentru mentenanță și reparații, inclusiv înlocuiri de
echipamente și dispozitive în urma defectărilor, deranjamentelor și incidentelor;
Prioritizarea lucrărilor de mentenanță preventivă în funcție de starea tehnică a echipamentelor
energetice și consecințele aduse de defectarea acestora;
Introducerea în obiective de investțtii a activelor cu o probabilitate de defectare crescută și un
impact ridicat asupra consumatorilor și a mediului;
Îmbunătățirea parametrilor energiei distribuite prin reducerea numărului de întreruperi, a
frecvenței întreruperilor și a consumului propriu tehnologic;
Reducerea cheltuielilor de întreținere prin înlocuirea echipamentelor cu rată de defectare
crescută;
Alocarea obiectivă a resurselor catre echipamentele cu nevoia cea mai mare.
Operatorul Distribuție Oltenia continuă investițiile în rețeaua de distribuție cu scopul de a oferi servicii moderne și de calitate consumatorilor din aria sa de operare.
Diviza Oameni și Brand