Peste 10.450 de cărți funciare au fost eliberate, gratuit, pentru proprietarii terenurilor agricole din 14 comune aflate în județul Dolj, prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF).
Potrivit reprezentanților Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj, cele 10.456 de imobile înregistrate gratuit în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară aparțin locuitorilor din comunele Afumați, Amărăștii de Sus, Călărași, Cioroiași, Desa, Galicea Mare, Gîngiova, Gighera, Giurgița, Izvoare, Rojiște, Seaca de Câmp, Seaca de Pădure și Teasc. Lucrările de cadastrare au început în anii 2016 și 2017 și au fost finanțate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).
100 de UAT-uri, din totalul de 101, au încheiat contracte cu OCPI Dolj
Noile cărți funciare au fost înmânate edililor doljeni de către directorul OCPI Dolj, Mihai Cilibiu, la evenimentul care a avut loc joi, participând primarii celor 14 unități administrativ – teritoriale. În prezent, din totalul de 111 unități administrativ-teritoriale (UAT) din județul Dolj, trei sunt cadastrate în proporție de sută la sută, iar în alte 106 se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât și de sector cadastral. „Pentru acest an, 100 de unități administrativ – teritoriale din cele 101 eligibile au încheiat contractele de finanțare cu OCPI Dolj. În plus, s-au făcut toate demersurile pentru a începe lucrările finanțate din fonduri europene în patru unități administrativ- teritoriale din județul nostru. Acestea sunt incluse pe lista celor 31 de comune din mediul rural în care vor fi derulate lucrări de cadastru finanțate integral din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020”, a precizat directorul OCPI Dolj, Mihai Cilibiu.
Obiectiv de atins
Obiectivul principal al Programului național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF) este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de aproximativ 312 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, altă sursă de finanțare poate fi bugetul local.