vineri, noiembrie 15, 2024

Ultima ora

Sport

Sirenele și adăposturile în caz de dezastre, luate la puricat de ISU Dolj

Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj au efectuat, în ultima perioadă, o serie de verificări privind funcționare sirenelor care anunță producerea unei situații de urgență. Aceste sisteme ar trebui să funcționeze în toate cele 111 localități din Dolj, fiind însă și cazuri în care autoritățile recurg la clopotul bisericii sau la semnalele acustice ale mașinilor de poliție/jandarmi din localitate. La ultimul control efectuat de ISU Dolj, au fost testate opt sirene, dintre care două nu s-au dovedit a fi funcționale. Tot pe linia ajutorării populației în caz de dezastre, lucrătorii ISU Dolj derulează în prezent o activitate de stabilire a operativității fondului de adăpostire din județ.

Potrivit reprezentanților ISU Dolj, a fost stabilit, la nivel național, ca fiecare primă zi de miercuri din lună să fie „Miercurea sirenelor”. Scenariul exercițiului vizează înștiințarea autorităților și a populației despre probabilitatea producerii sau chiar producerea unei situații de urgență și verificarea funcționării sistemului de alarmare publică prin acționarea tuturor sirenelor electrice și electronice.

Clopotele sau sirena mașinii de poliție, mijloace alternative

Policlinica Buna Vestire Craiova

La nivelul județului Dolj, alarmarea s-a făcut în toate localitățile, lucrătorii ISU Dolj participând efectiv la verificarea sirenelor din opt localități. Concluzia a fost că două dintre acele sirene nu sunt funcționale, autoritățile urmând să ia măsuri. Partea bună este că în astfel de situații se poate recurge și la alte variante: clopotele de la biserică sau semnalele acustice ale mașinilor de poliție din localitate.

Acest exercițiu a avut loc în data de 01 noiembrie 2017, prima miercure din lună. Personalul ISU Dolj a participat la exercițiu, în opt localități. Dintre cele opt sirene verificate, șase sunt funcționale și două nefuncționale. Trebuie menționat faptul că sunt și localități alarmate direct din dispeceratul ISU Dolj, respectiv: Calafat, Băilești, Bechet, Dăbuleni, Ciupercenii Noi, Poiana Mare, Desa, Piscu Vechi, Ghidici, Rast, Negoi, Catane, Bistreț, Cârna, Măceșu de Jos, Gighera, Ostroveni, Călărași. Partea bună este că, spre deosebire de antrenamentele anterioare, s-a constatat o îmbunătățire în ceea ce privește timpul de răspuns pentru acționarea sirenelor de alarmare. De asemenea, sirenele care în primă fază au fost nefuncționale, au fost reparate, semn că lucrurile merg spre bine”, a explicat șeful Serviciului Prevenirea Intervenției și Rezilierea Comunității din cadrul ISU Dolj, col. Bogdan Vlăduțoiu.

Sirene noi în zonele unde sunt păduri

De menționat că primarii nu trebuie să se rezume la utilizarea mijloacelor alternative, ci aceștia au obligația să ia măsuri cu sirenele din localitate, acolo unde nu funcționează. Dacă la un nou control se constată că edilii nu fac demersuri în acest sens, se pot aplica și amenzi, după cum a mai spus col. Vlăduțoiu. Există șanse, grație unui proiect pe linie transfrontalieră, ca în județul Dolj să fie amplasate alte șase noi sirene de alarmare, oamenii legii optând pentru localitățile cu păduri, cunoscută fiind amploarea incendiilor din astfel de zone.

Inventarierea adăposturilor

Tot în caz de situații de urgență, autoritățile sunt obligate să dețină adăposturi pentru populație. Astfel, la ora actuală, pompierii doljeni împreună cu primarii fac o inventariere a acestor spații. S-a luat această decizie întrucât solicitarea vine de la nivel central, intervalul acțiunii fiind 6 noiembrie-29 decembrie 2017.

Și în județul Dolj se face această inventariere. Este important ca acest aspect al adăpostirii să fie cunoscut și implementat în fiecare localitate. În urma verificărilor noastre, vom identifica cu precizie câte adăposturi sunt, câte corespund normelor și care este posibilitatea ca aceste adăposturi să devină utilizabile”, a conchis col. Bogdan Vlăduțoiu.

Politica