Strategia pentru produsele agroalimentare românești 2025–2029, aprobată

Delia Pătru
Foto: Facebook/ Comisia Europeană în România
Foto: Facebook/ Comisia Europeană în România

Strategia naţională de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 – 2029 a fost aprobată, joi, de Guvern.

Guvernul aprobă Strategia 2025–2029 pentru promovarea produselor agroalimentare românești

Foto Facebook

Strategia urmărește valorificarea potențialului agricol al României și consolidarea poziției produselor locale pe piețele interne și internaționale.

”Sunt vizate toate categoriile de produse agroalimentare româneşti, produsele atestate (produse tradiţionale şi produse obţinute conform unor reţete consacrate), produsele certificate (ecologic) şi produsele înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicaţii geografice)”, se arată în comunicatulExecutivului, scrie g4food.ro

Prin reducerea exporturilor de materii prime și creșterea exporturilor de produse cu valoare adăugată, documentul vizează stimularea economiei rurale, crearea de locuri de muncă și susținerea producătorilor autentici.

”Rezultatele așteptate și efectele preconizate sunt următoarele: fructificarea potențialului agricol al României, revitalizarea zonelor rurale prin folosirea materiei prime locale, crearea de noi locuri de muncă, creșterea valorii adăugate și a valorii de piață a produselor agroalimentare; crearea unei imagini/percepții pozitive asupra alimentelor românești și a recunoașterii calității și particularităților naționale atât pentru consumatorii români, cât și pentru piețele statelor membre UE și piețele țărilor terțe”, se arată în nota de fundamentare.

- Advertisement -

Registre cu informaţii despre operatorii economici şi produsele lor

Strategia include promovarea produselor tradiționale, atestate, ecologice și certificate european, precum și înființarea unui Registru de piață care facilitează identificarea rapidă a produselor românești de calitate.

Totodată, este prevăzut un mecanism de monitorizare printr-un Comitet interinstituțional, care va evalua impactul și progresul măsurilor implementate.

Prin aceste direcții, România își propune să îmbunătățească imaginea alimentelor autohtone și să stimuleze consumul atât pe piața internă, cât și în statele membre UE și pe piețele internaționale.

Aceste acțiuni coordonate urmăresc nu doar creșterea vizibilității produselor românești, ci și consolidarea încrederii consumatorilor, dezvoltarea durabilă a sectorului agroalimentar și creșterea competitivității României pe termen lung pe piețele globale actuale.

author avatar
Delia Pătru
Distribuie acest articol