Ce se întâmplă cu regulamentul pentru parcările rezidențiale din Craiova

Anghel Catalin
Parcări rezidențiale Craiova
foto: captură google-maps

Dezbaterea publică despre Regulamentul pentru parcările rezidențiale din municipiul Craiova s-a încheiat. Cetățenii din Bănie au avut ocazia să-și spună părerea, să aducă schimbări sau să încerce să convingă autoritățile locale de faptul că o astfel de decizie poate să afecteze orașul.

Lia Olguța Vasilescu susține faptul că mai mulți cetățeni s-au plâns de faptul că nu reușesc să își parcheze mașina în fața blocului. Totuși, documentația prezentată craiovenilor i-a pus pe gânduri pe aceștia, care se întreabă unde vor parca dacă nu își vor permite să plătească suma cerută de autoritățile locale sau ce vor face dacă blocul lor are doar câteva parcări și ei nu vor apuca să-și concesioneze un loc.

Reprezentanții Primăriei Craiova au transmis pentru Jurnalul Olteniei faptul că propunerile craiovenilor sunt analizate și, după ce se va ajunge la o concluzie, regulamentul ar urma să fie supus votului, în Consiliul Local.

Reglementările inițiale au fost propuse astfel:

  • 1. Toți deținătorii de autovehicule datorează taxa de vinietă, de 110 lei pe an;
  • 2. Persoanele fizice care doresc loc de parcare propriu, amenajat de primărie în fața blocului, vor plăti 250 lei/an pentru zona zero (centrul istoric) 200 lei /an zona 1 și 170 lei/an zona 2;
  • 3. Persoanele juridice care doresc loc de parcare vor plăti o taxă de 500 lei/an pentru zona zero, 400 lei/an pentru zona 1 și 340 lei/an pentru zona 2;
  • 4. Craiovenii care doresc loc de parcare de reședință trebuie să aibă domiciliul în raza a 30 de metri de la locul de parcare;
  • 5. Se poate ocupa un loc de reședință de o mașină aflată pe firmă, doar dacă firma are sediul social în Craiova și unul dintre cei care domiciliază în bloc face un contract de comodat cu firma, astfel încât să poată ocupa locul de parcare aferent unui apartament din bloc;
  • 6. Cererile pentru locurile de parcare sunt aprobate în ordinea în care vin;
  • 7. Dacă există mai multe locuri de parcare decât solicitări, vecinii de la celelalte blocuri pot face cerere să le ocupe;
  • 8. Dacă există mai multe solicitări pentru același loc, se organizează licitație publică;
  • 9. Pentru parcările cu plată condițiile nu se schimbă față de prezent, iar în zona de case mașinile trebuie să fie parcate în curți.

Regulamentul a fost criticat de consilierii locali din partea PNL. Aceștia sunt de părere că decizia a fost luată în grabă și că orașul nu este pregătit pentru o astfel de schimbare, pentru că nu ar exista suficiente locuri de parcare. Teodor Sas explică faptul că vor fi situații în care cetățenii pur și simplu nu vor avea unde să își parcheze mașinile, din cauza felului în care regulamentul propus de Primărie a fost redactat, în cazul în care acesta rămâne în forma actuală și nu i se aduc modificări clare.

Lansarea în dezbatere publică a regulamentului privind parcările rezidențiale este o măsură controversată. După părerea mea, acest regulament a fost făcut în grabă. Nu știu dacă Municipiul Craiova este pregătit pentru a face un asemenea demers. Mi se pare total aberant, în condițiile în care s-au achiziționat terenuri de milioane de euro, în ultimii ani și nu s-a făcut nicio parcare nouă. Pentru a face parcare rezidențială, așa cum au fost făcute în alte municipii din România, trebuie să ai parcări publice. Craiova nu este pregătită pentru așa ceva. Acest regulament are foarte multe probleme legate de aplicarea lui”, a explicat Teodor Sas – președintele PNL Craiova.

author avatar
Anghel Catalin
Distribuie acest articol