Primul tren electric nou din România, vandalizat la nici un an de la intrarea pe traseu

Delia Pătru
Foto: Facebook/ Ionut-Cristian Savoiu
Foto: Facebook/ Ionut-Cristian Savoiu

La nici un an de la intrarea în circulație, primul tren electric nou a fost deja  vandalizat.

„Confortul depinde și de gradul de civilizație”

Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Transporturi, Ionuț – Cristian Savoiu, care condamnă fapta și solicită identificarea și sancționarea celor vinovați.

„Tren nou vandalizat!

Confortul oferit de trenurile noi achiziționate și puse în circulație, depinde în mare măsură și de gradul de civilizație al unor pasageri.

La nici un an de la intrarea în cirulație a primului tren electic nou, au început deja actele de vandalism”, a scris Ionut-Cristian Savoiu pe Facebook.

- Advertisement -

El atrage atenția că, deși trenul a fost introdus în circulație recent, actele de vandalism au început deja să apară.

„Am să solicit instituțiilor abilitate să ia măsuri pentru identificarea și sancționarea celor care se fac vinovați de astfel de acțiuni”, a mai precizat Săvoiu.

Secretarul de stat subliniază că aceste fapte afectează nu doar infrastructura, ci și pasagerii care folosesc transportul în comun.

 „Este regretabil că oamenii de bun simț trebuie să suporte efectele acțiunilor unor persoane care nu au un minim respect pentru regulile de conviețuire în societate”, a mai scris Ionut-Cristian Savoiu.

Primul tren nou cumpărat în peste 20 de ani

Pe 20 noiembrie 2024, CFR Călători a introdus în circulație primul tren electric format din material rulant nou de la Alstom, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Coradia Stream, scrie economica.net

Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.

Modelul Coradia Stream este prima ramă furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din șase module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

author avatar
Delia Pătru
Distribuie acest articol