Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș, LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), KM 286+735 – KM 331+000.
Astfel, a fost desemnată Asocierea TrackWorks (formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. și TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme) drept câştigătoare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), KM 286+735 – KM 331+000.
Valoarea estimată totală a contractului este 2.246.031.813,49 lei, fără TVA.
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile – prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat – prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate, potrivit legii.
Durata contractului este de 60 luni, din care: 12 luni pentru proiectare și 48 luni pentru execuția lucrărilor.
Principalele obiective preconizate sunt:
• îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
• modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
• mărirea capacității de tranzit;
• asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
• modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se și haltele de mișcare) de pe această linie, îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar;
• înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
• construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
• reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
• instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.








