Prețurile ouălor de Paște au crescut semnificativ în SUA, determinând americanii să caute alternative inedite pentru evenimentele și tradițiile de Paște.
Ouă de plastic ca înlocuitor
În mod normal, în săptămâna dinaintea Paștelui, ferma Young’s Jersey Dairy din Ohio cumpără 10.000 de ouă pentru marea vânătoare anuală de Paște.
Totuși, în contextul prețurilor greu accesibile la ouă în SUA, ei au gândit o strategie care să fie mai ieftină: Pentru prima dată în istoria de 40 de ani a evenimentului de vânătoare, ouăle depuse pe iarba verde a fermei vor fi din plastic, umplute cu un cupon pentru o plimbare gratuită pe caruselul lor, scrie g4media.ro care citează The New York Times.
„Răspunsurile au fost destul de pozitive. Cred că oamenii erau speriați că vom anula evenimentul din cauza prețului actual al ouălor. Așa că sunt bucuroși că îl organizăm în continuare”, spune Young.
Ouă din ciocolată cu unt de arahide
Deși prețurile ouălor au început să scadă la nivel național, anxietatea legată de costuri persistă. În unele regiuni din SUA, rafturile cu ouă sunt încă goale. Așa că, americanii caută alternative creative.
Lexi Harrison, blogger culinar și fondatoare a site-ului Crowded Kitchen, a creat o rețetă de ouă „mai sănătoase”, inspirate de clasicele ouă din ciocolată cu unt de arahide. Amestecă unt de arahide, făină de migdale și sirop de arțar, modelează compoziția sub formă de ou, apoi o scufundă în ciocolată albă colorată cu spirulină albastră și pudră de matcha.
Videoclipul ei a fost vizionat de peste 64 de milioane de ori pe Instagram, Facebook și TikTok, cu mii de comentarii.
„Reacțiile au fost împărțite,” spune Harrison. „Unii mulțumeau pentru idee, spunând că ouăle sunt foarte scumpe. Alții spuneau că exagerez și că aș putea pur și simplu să vopsesc ouă normale.”
Americanii nu renunță la tradiții
Pentru mulți americani, vopsitul ouălor este o tradiție de neînlocuit, indiferent de cost. Potrivit unui sondaj realizat de Signature Brands, compania-mamă a PAAS (unul dintre cei mai mari producători de kituri pentru vopsit ouă), 90% dintre cei care obișnuiesc să vopsească ouă plănuiesc să continue, iar 54% spun că nu vor renunța niciodată.
„Este ca achiziția bradului de Crăciun,” explică CEO-ul Joe Ens.
„E o tradiție care unește generații și evocă amintiri din copilărie.”








