sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Calea ferată Craiova-Severin. Ofertanții pentru reabilitarea primelor 2 loturi

Compania CFR a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 1 Craiova – Filiași și LOTUL 2 Filiași – Igiroasa, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş.

Valoarea lucrărilor depăşește patru miliarde de lei

Valoarea totală a lucrărilor care este asigurată din fonduri europene este de 4,16 miliarde de lei fără TVA, iar termenul maxim pentru finalizare este de 54 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție pentru Lotul 2.

Foto: CFR Infrastructura

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

Policlinica Buna Vestire Craiova

LOT 1
• Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
• FCC CONSTRUCCION S.A.;
• Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

LOT 2
• Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
• FCC CONSTRUCCION S.A.;
• Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.

82,24 de kilometri de cale ferată, reabilitaţi

Cei 82,24 de kilometri de cale ferată care urmează a fi reabilitaţi reprezintă primele două loturi din tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş pe care CFR vrea să îl modernizeze.

Primul lot, între Craiova şi Filiaşi, km 248+760 – 286+735, are o lungime de 37,975 kilometri, cu o valoare estimată de 2.282.592.414,03 lei fără TVA;

Al doilea, de la Filiaşi la Igiroasa, Km 286+735 – 331+000, 44,265 kilometri, cu o valoare estimată de 1.886.557.595,58 lei, fără TVA.

Potrivit oficialilor CFR, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, traseu cu o lungime de 225,287 kilometri, vizează:

îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
• modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
• mărirea capacității de tranzit;
• asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
• modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
• modernizare poduri, podețe;
• reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
• instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.

”Urmează evaluarea ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 1 CRAIOVA – FILIAȘI și LOTUL 2 FILIAȘI – IGIROASA, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de CFR.

Politica