Serviciile de telecomunicații din întreaga lume au fost grav perturbate, ceea ce pare a fi rezultatul unei probleme majore legate de sistemul de operare Microsoft/Windows. Problemele au afectat băncile, companiile aeriene și instituțiile media din SUA, Marea Britanie, Australia, India, Germania, Spania și Noua Zeelandă.
Microsoft a transmis că investighează probleme cu serviciile cloud din SUA și o problemă care afectează mai multe dintre aplicațiile și serviciile sale. Dispozitivele afișează un ecran albastru și indică un mesaj de eroare, scrie biziday.ro
Deocamdată nu există nicio informație că ar putea fi vorba de un atac cibernetic.
Rapoarte privind perturbări continuă să vină din toată lumea. Aeroportul Schiphol din Amsterdam transmite că este afectat de întârzieri cauzate de întreruperile IT. Situații similare se înregistrează și pe aeroporturile din Japonia și China.
Poliția din statul american Alaska a raportat că serviciul de urgență 911 nu funcționează. În Anglia, mai multe cabinete medicale întâmpină probleme cu sistemul care le permite medicilor de familie să gestioneze programările, să efectueze consultații și să acceseze dosarele pacienților.
În SUA, toate zborurile, inclusiv cele ale celor mai mari companii aeriene, precum Delta, United și American Airlines au fost suspendate vineri dimineață din cauza unei probleme de comunicare, potrivit Administrației Federale a Aviației. Oprirea la sol afectează toate zborurile, indiferent de destinație. Nu este clar cât de mult va dura oprirea la sol.
În Marea Britanie, marile companii feroviare au avertizat pasagerii să se aștepte la întreruperi, deoarece se confruntă cu “probleme IT la scară largă. Echipele noastre IT investighează activ pentru a determina cauza principală a problemei. Nu putem accesa diagramele șoferilor în anumite locații, ceea ce duce la potențiale anulări cu un preaviz scurt, în special pe rețelele Thameslink și Great Northern. În plus, sunt afectate și alte sisteme cheie, inclusiv platformele noastre de informații în timp real pentru clienți“.
O companie de securitate cibernetică numită Crowdstrike, cu sediul în SUA, care produce software antivirus, a emis o actualizare care nu a funcționat corespunzător și care blochează în prezent dispozitivele Windows, determinând apariția ecranului albastru al computerelor, potrivit CNBC. Crowdstrike asigură pentru Microsoft servicii de securitate cibernetică.
Și în România, zborurile companiilor WizzAir și Eurowings sunt afectate în prezent de defecțiunea majoră a serviciilor informatice, iar dimineață au fost afectate cele ale companiilor Ryanair și Turkish Airlines, a confirmat pentru HotNews.ro un reprezentant al Aeroportului Otopeni, scrie hotnews.ro
„Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile”, a explicat acesta.
Compania low-cost WizzAir a confirmat că se confruntă cu probleme ca urmare a defecțiunii informatice. „Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile”, a transmis compania la solicitarea HotNews.ro
Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:
- Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
- Sistemul de rezervare;
- Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
- Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente.
„În timpul întreruperii, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, precizează WizzAir.