Autoritatea Rutieră Română (ARR) a realizat auditul de siguranță rutieră pentru modernizarea Drumului Național 73 C Curtea de Argeș-Tigveni-Râmnicu Vâlcea, proiect cunoscut drept ,,lotul 6″ al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Auditul de siguranță rutieră este un pas important pentru aprobarea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici înainte de lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor, conform Economedia.ro.
Proiectul ,,Modernizare DN 73 C Tigveni- Râmnicu Vâlcea, km. 55 – km. 68″ va fi una dintre cele mai importante investiții pentru modernizarea unui Drum Național în 2024, asigurarea condițiilor de circulație în special pentru traficul comercial (camioane) fiind obligatorie la finalul anului 2026 când se estimează deschiderea lotului Curtea de Argeș-Tigveni, lotul PORR de aproape 10 km. cu tunelul Curtea de Argeș de 1,3 km. Practic, cel mai târziu în primăvara 2025 va fi deschis lotul WeBuild de 30 km Pitești (Bascov)-Curtea de Argeș, iar în 2026 următorii 10 km, până la Tigveni, tronsoane care vor reruta un procent semnificativ de trafic de pe ruta principală și foarte aglomerată DN 7 Pitești-Râmnicu Vâlcea.
Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat (legătura nu va fi la profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent). Lotul de 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației, explica fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a lansat licitația.