„Se lucrează în toate punctele pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe toată lungimea Variantei Ocolitoare”
DRDP Craiova anunță că lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu au atins un stadiu fizic de peste 85%. Sectorul de vest, cuprins între localitățile Bârsești și Românești, a fost pregătit pentru recepție după finalizarea lucrărilor, în urma remedierii neconformităților descoperite în cadrul inspecției preliminare și auditului de siguranță rutieră, desfășurate săptămâna trecută. După recepție, acest sector va fi deschis traficului rutier.
„Stadiul fizic al contractului de finalizare al lucrărilor a depășit 85%. Sectorul de vest, între Bârsești și Romanești, este pregătit pentru recepția la terminarea lucrărilor, după remedierea neconformităților constate la inspecția preliminară și auditul de siguranța circulației, care au avut loc săptămâna trecută, după recepție se va putea deschide circulației rutiere.
Pe sectorul estic, între Romanești și Iezureni, se lucrează în toate punctele pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe toată lungimea Variantei Ocolitoare până la data de 25 Iunie 2024”, potrivit DRDP.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat în toamna anului 2020 contractul pentru finalizarea lucrărilor la Varianta Ocolitoare a municipiului Târgu Jiu, un proiect în valoare de 207 milioane lei.
„C.N.A.I.R. a semnat contractul având ca obiect „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări” cu ofertantul declarat câştigător Asocierea Secol Societa Edile Costruzioni E Lavori S.A. – Secol Romania S.R.L. Valoarea contractului este de 207.000.000,00 lei făra TVA”, a anunțat CNAIR, printr-un comunicat de presă.
Traseul are o lungime de 20 de kilometri, iar banii sunt asigurați din fonduri europene. Durata contractului este 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, 84 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Este de amintit că varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu ar fi trebuit să fie gata în luna octombrie a anului 2016. Firma italiană care a câștigat prima licitație nu a putut să ducă însă până la capăt contractul și acesta a fost reziliat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Tot o firmă din Italia se ocupă acum de lucrări. În mod normal, lucrările la Varianta Ocolitoare ar fi trebuit să fie gata în 2 ani. Au trecut însă 10 ani de la deschiderea șantierului.