Ford Otosan Romania a încheiat un contract de credit în valoare de 435 de milioane de euro cu un sindicat de bănci, pentru finanţarea viitoarei generaţii a Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier, precum şi pentru lansarea noului Ford Puma. Data limită pentru utilizarea creditului este de 15 martie 2026, iar rata dobânzii va fi formată din Euribor, plus 3%.
„Suntem încântați că am asistat Ford Otosan în această tranzacție de finanțare, care va juca un rol important în susținerea planurilor sale ambițioase și în consolidarea poziției sale de lider în producția de autovehicule din Europa”, a declarat Alina Tihan, Senior Counsel în departamentul Finance al CMS, potrivit economica.net
Gül Ertuğ, directorul financiar al Ford Otosan, a declarat că „uzina noastră de la Craiova joacă un rol semnificativ în stabilirea poziției de lider a Ford Otosan în producția de vehicule electrice în Europa. Suntem încântați să anunțăm semnarea unui acord de credit sindicalizat pentru finanțarea proiectelor de investiții în curs, în vehicule și inginerie la uzina de la Craiova, pentru a materializa planurile noastre de creștere în Europa. Acest credit este un pas strategic care evidențiază importanța uzinei de la Craiova în planurile de viitor ale Ford Otosan”.
La rândul lui, Cemal Cenk Tarhan, Treasury & Risk Management Lead al Ford Otosan a spus:
„Suntem încântați că am obținut această finanțare și dorim să le mulțumim Alinei Tihan și Dianei Dona pentru îndrumarea lor. Echipa CMS a reușit să ne ofere consultanță excelentă și pragmatică și ne-a ținut la curent pe tot parcursul procesului”.
Scopul finanțării este industrializarea viitoarelor modele Ford asamblate în România și extinderea liniilor de producție în următorii ani. Creditul are ca termen 7 ani.
La Craiova a început deja producția celor două modele ale gamei Courier – Transit și Tourneo, însă doar în versiunile cu motoare termice. În 2024 vor fi prezentate și versiunile cu sisteme electrice de propulsie. Un al treilea produs cu sistem electric de propulsie va fi și Ford Puma. Astfel cele trei vehicule asamblate în România – Transit Courier, Tourneo Courier și Puma – vor avea atât variante alimentate cu benzină, cât și cu energie electrică.
În 2023, uzina Ford Otosan din Craiova a asamblat 190.964 de vehicule Ford.
Ford Otosan România este deținută de Ford Otomotiv Sanayi A.Ș. (Ford Otosan) – societatea mixtă Ford în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari. Ford Otosan este o companie cotată la bursă (18%), în care Ford Motor Company (41%) și Koç Holding A.Ș. (41%) dețin acțiuni egale, și este una dintre primele trei companii exportatoare din Turcia din 2004. CMS a asistat Ford Otosan în cadrul negocierii documentației de finanțare și a încheierii contractului.
Înființată în 1999, CMS este o organizație multi-jurisdicțională de firme de avocatură care oferă servicii complete de consultanță juridică și fiscalitate. Cu peste 70 de birouri în peste 40 de țări din lume și cu peste 5.000 de avocați, CMS are o experiență îndelungată în consultanță locală și transfrontalieră.
Foto: arhivă