Ministerul Afacerilor Externe a informat luni că a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul ministrului privind documentele care atestă reşedinţa în străinătate a cetăţenilor români, în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru preşedintele României sau la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, transmite Agerpres.
La alegerile pentru preşedintele României şi la alegerile pentru Senat şi pentru Camera Deputaţilor, cetăţenii români cu drept de vot care au domiciliul sau reşedinţa în străinătate îşi pot exercita dreptul de vot şi prin corespondenţă, prin înscrierea pe un formular online aflat pe site-ul gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă (www.votstrainatate.ro ), începând cu data de 1 aprilie 2024, precizează MAE.
Pentru a se putea înregistra cu opţiunea votului prin corespondenţă, alegătorii români din străinătate trebuie să încarce pe acest site şi o copie scanată sau o fotografie a documentului care dovedeşte dreptul legal de şedere, eliberat de autorităţile statului de reşedinţă.
De asemenea, la alegerile pentru Senat şi pentru Camera Deputaţilor, cetăţenii români cu reşedinţa în străinătate pot vota la secţiile de votare organizate în afara ţării numai dacă prezintă un document eliberat de autorităţile străine care atestă dreptul legal de şedere în ţara respectivă.
MAE precizează că la alegerile pentru Parlamentul European nu este reglementat cadrul legal pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă.