Poșta Română a inaugurat, vineri, 16 februarie, un proiect unic în România, sistemul Step Hear, dedicat nevăzătorilor și persoanelor cu deficiență de vedere care îi ajută să acceseze serviciile poștale fără a avea nevoie de un însoțitor.
Sistemul inovator va funcționa în incinta Oficiului Poștal Nr. 1 din Calea Unirii nr. 54, Craiova, și în alte 46 de oficii poștale din întreaga țară.
În prezent, în România, există, aproximativ 90.000 de persoane cu deficiențe de vedere și nevăzătoare. Prin implementarea tehnologiei Step Hear în cele 47 de oficii poștale, Poșta Română devine una dintre puținele companii care oferă posibilitatea acestor persoane să beneficieze de facilități care le asigură un grad crescut de independență în ceea ce privește accesul la serviciile poștale.
”Această aplicație vine în sprijinul accesibilizării serviciilor poștale pentru persoane cu dizabilități, în cazul nostru pentru persoane cu deficiențe de vedere. Asociația Nevăzătorilor salută această inițiativă și mulțumește dezvoltatorului aplicației și Poștei Române prin care se pune în practică folosirea aplicației pentru prima oară în Craiova”, a spus Deliu George Ninel, președintele Filialei Dolj a Asociației Nevăzătorilor din România.
Doru Câplea, directorul Sucursalei de Poștă Craiova, a subliniat importanța acestui proiect.
„Acest proiect reprezintă un pas important în asigurarea accesului nediscriminatoriu la serviciile poștale pentru persoanele cu deficiențe de vedere. Suntem mândri să putem oferi această facilitate clienților noștri și suntem recunoscători pentru parteneriatul cu Asociația Framinor și Asociația Alfabetul Scripor, care a făcut posibilă implementarea acestui proiect în Craiova. Ne dorim ca sistemul Step Hear să fie disponibil în toate oficiile poștale din țară și să contribuie la creșterea independenței persoanelor cu deficiențe de vedere în accesarea serviciilor poștale.”
Sistemul Step Hear este un exemplu elocvent al modului în care tehnologia poate fi folosită în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere. Poșta Română demonstrează astfel angajamentul său față de incluziune și accesibilitate, oferind servicii poștale adaptate nevoilor tuturor clienților săi.