vineri, octombrie 4, 2024

Ultima ora

Sport

Transportatorii și fermierii, blocați să intre în Capitală. Predoiu: „Trebuie să aibă autorizație”

Sute de transportatori din toată ţara au participat, joi, la a doua zi de protest, iar camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja, pe centura Capitalei. O delegaţie a transportatorilor a fost primită de reprezentanți guvernamentali pentru a prezenta revendicări. Ministrul Transportorilor, Sorin Grindeanu, a agreat cu reprezentanții unei asociații să reia discuțiile miercurea viitoare. Pe seară au izbucnit tensiuni între forțele de ordine și protestatarii după ce aceștia din urmă au forțat intrarea în București. Citeşte întreaga ştire: Transportatorii și fermierii, blocați de forțele de ordine să intre în Capitală, în a doua zi de proteste. Predoiu: „Trebuie să aibă autorizație”

Sute de transportatori din toată ţara au participat, joi, la a doua zi de protest, iar camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja, pe centura Capitalei. O delegaţie a transportatorilor a fost primită de reprezentanți guvernamentali pentru a prezenta revendicările.

Pe seară au izbucnit tensiuni între forțele de ordine și protestatarii după ce aceștia din urmă au forțat intrarea în București.

Ministrul de interne Cătălin Predoiu a delarat la Digi24, că transportatorii nu vor putea intra în București dacă nu vor obține înainte o autorizație de protes. De asemenea, acesta a făcut apel la calm și a subliniat că polițiștii nu fac altceva decât să respecte legea prin faptul că blochează intrarea.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Organele de ordine aplică legea și numai legea. Dacă vreți să forțez, eu, dacă m-aș urca la volanul unui autocamion și aș încerca să intru în Centrul Capitalei aș fi oprit. Nu facem altceva decât să aplicăm legea și le mulțumesc celor care o fac cu promptitudine, fermitate și tact. Situația este sub control. Au încercat să intre, li s-a explicat și mă bucur că nu s-au făcut forțări iraționale și nu au derapat. Fac apel să rămână în litera și în spiritul legii. Așa este normal”, a explicat ministrul pentru Digi24.

El a subliniat că transportatorii dacă vor să intre în București să protesteze au nevoie de două autorizații: „una este de a circula într-o anumită zonă și una pentru un protest”.

„Fac apel la cei care își exprimă nemulțumirea și cererile în acest fel să nu încalce legea, să nu pună în pericol polițiștii, jandarmii sau cetățenii. Au și ei drepturi, inclusiv la integritate fizică. Riscul face parte din meseria de polițisit, jandarm, salvator etc., dar este condamnabil când riscul este produs în mod voit de un alt cetățean. Legea va fi aplicată și să nu se conteze pe o derogare de astfel de atribuții din partea forțelor de ordine”, a mai declarat Predoiu.

Potrivit TVR, joi după-amiază, mai mulți fermieri aflați la volanul tractoarelor, dar și șoferi de TIR, au spart barajul în Chiajna, la scurt timp după ce după ce reprezentanții transportatorilor au ieșit de la negocieri de la Guvern și s-au declarat mulțumiți de discuții.

Protestarii au fost la un pas să lovească jandarmii.

La protest au ajuns și Diana Șoșoacă și George Simion, dar au fost huiduți.

Fermierii au spus că nu au nicio apartenență politică și că sunt pașnici, după ce Simion și Șoșoacă au instigat la spargerea blocadei.

Ei susțin că George Simion și Diana Șoșoacă nu au venit pentru manifestanți, ci „pentru ei, că vin alegerile” și că „au vrut să spargă baricada de jandarmi”, dar protestatarii au refuzat pentru că „nu vor să facă circ.

„Nu am venit să facem circ, am venit să facem dreptate”, a declarat un fermier, scrie hotnews.ro

Transportatorii cer recunoaşterea transportului rutier „drept sector economic strategic şi elaborarea unor măsuri care să susţină acest sector economic pentru a rămâne competitiv şi a aduce în continuare venituri directe la bugetul statului”, în condiţiile în care susţin că sectorul transporturilor este cel mai mare exportator de servicii din România, aducând peste 5 miliarde de euro anual în economia românească, contribuind la reducerea deficitului valutar.

Revendicările protestatarilor

  1. Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
  2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
  3. Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
  4. Mutarea controalelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană

  • – Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 de lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
  • – Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 de euro/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare

4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi: Reglementarea unei legi antidumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă. Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc două ore Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente. Citeşte întreaga ştire: Transportatorii și fermierii, blocați de forțele de ordine să intre în Capitală, în a doua zi de proteste. Predoiu: „Trebuie să aibă autorizație”

Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:

– Reglementarea unei legi antidumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri).

– Impunerea unui tarif minim de referinţă. Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc două ore

-Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu

-Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia

-Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente.

Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport

Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa, care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.

Foto: captură video


Politica